Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Forskeren sier det lynte mer akkurat i 2003, men sier ikke noe generelt om at det lynte mer før. Og så begynner han å snakke om antall stormer, men har det med lyn å gjøre? Det kan da være storm uten lyn og omvendt? Det er vel litt forskjellig å si om lynskader. Det som har vært spesielt i vinter er noen ekstremvær som dro med seg masse vinterlyn. Lyn om vinteren er kraftige pga at de skjer i lav høyde og har dobbelt så mye energi som sommerlyn. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Forskeren sier det lynte mer akkurat i 2003, men sier ikke noe generelt om at det lynte mer før. Og så begynner han å snakke om antall stormer, men har det med lyn å gjøre? Det kan da være storm uten lyn og omvendt? Uansett så er du sikkert enig i at "Nextgentels unnskyldning" basert på at det "lyner mer" faktisk ikke holder mål i forhold til hva forskere har kommet med. Det er jo også påpekt at vi ikke har mer ekstremvær enn før : http://www.tu.no/miljo/article295875.ece , noe som kan ødelegge en del for klimadebatten. I mine øyne er Nextgentels påstander søppel som brukes for å lure seg til litt ekstra inntekter. Lenke til kommentar
skuer Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Dette er bare en dum unnskyldning fra Nextgentel for å øke prisene slik strømleverandørene innførte linjeleie i sin tid. Jeg bestilte bredbånd fra Bredbåndsguiden og ble lovet "INGEN PRISSTIGNING IFREMTIDEN". Nå snik innfører Nextgentel router leie. Da jeg ringte til Bredbåndsguiden idag så får jeg tilbud om å si opp abonementet og tegne et nytt fra dem for da slipper jeg router leie. Hallo????? Hvor er logikken? Jeg sier ikke opp abonementet for å tegne på nytt og binde meg i 12 måneder???? Dette hadde jeg ikke regnet med å høre fra dem. Bredbåndsguiden klarer ikke å holde det de har lovet i første omgang og vil at jeg skal stole på nye lovord??? Jeg har nå skrevet epost til Bredbåndsguiden og ønsker skriftelig forklaring på noe de lovet meg den gang. Venter på å se hva de skriver. Enten må de holde hva de lovet meg den gang ellers så driter de på draget ved å svare skriftelig. For da beviser de bare at vi ikke kan stole på det de sier/skriver på sidene sine.. kommer tilbake med svaret når jeg får den... Husk å bruke det skriftelige mediet, da har man alltid bevis :-) 1 Lenke til kommentar
Illus Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 http://www.digi.no/888156/nextgentel-kunder-forbannet-over-prisokning "Det sistnevnte ser det ut til at selskapet har innsett, for i et svar til dette innlegget skriver NextGenTel at de av kundene som er innenfor bindingstid, er fristillt fra denne om de ønsker å si opp innen den 1. mars." Så her er det bare å si opp abonnementet asap folkens! Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Forskeren sier det lynte mer akkurat i 2003, men sier ikke noe generelt om at det lynte mer før. Og så begynner han å snakke om antall stormer, men har det med lyn å gjøre? Det kan da være storm uten lyn og omvendt? Uansett så er du sikkert enig i at "Nextgentels unnskyldning" basert på at det "lyner mer" faktisk ikke holder mål i forhold til hva forskere har kommet med. Det er jo også påpekt at vi ikke har mer ekstremvær enn før : http://www.tu.no/miljo/article295875.ece , noe som kan ødelegge en del for klimadebatten. I mine øyne er Nextgentels påstander søppel som brukes for å lure seg til litt ekstra inntekter. Jeg er helt enig i at NGTs unnskyldninger ikke holder vann, men jeg reagerte på at det så ut som det ble trukket inn klimanekterargumenter i tråden. Jeg merket meg også at kommentarene fra forskeren kunne misforstås og tas til inntekt for eventuelle tilfeldige klimanektere som leser tråden, så derfor ønsket jeg å ta opp akkurat dette. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Hmm, kanskje jeg skulle bytte til Get? En Bredbånd M (20/2) er ikke så mye dyrere enn det jeg betaler for 16/1 host NGT i dag (og jeg får ikke 16/1, men noe mindre). Hvordan er Get da? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg er helt enig i at NGTs unnskyldninger ikke holder vann, men jeg reagerte på at det så ut som det ble trukket inn klimanekterargumenter i tråden. Jeg merket meg også at kommentarene fra forskeren kunne misforstås og tas til inntekt for eventuelle tilfeldige klimanektere som leser tråden, så derfor ønsket jeg å ta opp akkurat dette. Diskusjon om klimaendringene er en direkte menneskeskapt eller ikke hører ikke inn på tråden her, det er dog umulig å unngå at dette dukker opp siden NGT dro inn temaet selv og det vil jo bli diskutert til en viss grad , men la oss holde det til et minimum og unngå unødvendig provokasjon som "titulasjoner" på personer som har et vist syn kan få. Kommentarene til forskeren kan tolkes flere veier, leser man dog artikelen så trenger man ikke frykte for dette i min mening. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Man får jo se på hele greia fra NGT som en forsikringspremie. Når antall skader går opp, så justeres prisene neste år. Det får bli opp til kundene om de aksepterer en slik praksis her. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hvilke andre nettleverandører i Oslo-området kan matche NGT i pris på ca. 8/0,5 Mbps ? Hvor mye betaler du? Vi har 20/1 og betaler 358 spenn i mnd med Powertech, men det er sikkert billigere muligheter. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Nedhastighet på 20 og opphastighet på 1 er jo direkte latterlig. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Hvorfor? Funker perfekt til mitt bruk. Lenke til kommentar
RuneKO Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Er dette noe som skal starte 1. mars? Jeg har fått med "ruter leie" på fakturaen i januar og nå i feb. Lurer også på følgende: Når jeg bestilte NGT gjennom bredbåndsguiden var et av kriteriene for at jeg skulle takke ja, at jeg fikk med ruteren gratis. Får jeg en ny type ruter som skal være bedre snart, eller betaler man bare ekstra uten å merke noe forskjell? Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Hm ikke første gang det nei. Fikk en mail just at de skal skru opp prisen på abon. mitt med 20,- På tide å bytte kanskje, heller ike nettet har vært noe stabilt. Endret 17. oktober 2013 av Kluvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå