Zeorsd Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Håper noen kan hjelpe meg med følgende. Har en Telenor router/modem som slo seg vrang natt til i går og som ikke fungerte før morgenen etter. Om dette var Telenor eller en feil hos meg er jeg usikker på, men nå er det oppe og går i alle fall. Problemet er at på den PC'en jeg kjører via kabel (ikke trådløst) får jeg ikke DNS til å fungere, i alle fall ikke Telenor sin, fungerer fint med Google DNS (8.8.8.8) men vil helst ikke bruke den utover en kort periode. Det rare er at alle de trådløse enhetene som kjører ikke ser ut til å ha noe problem, eksempelvis Android tlf. Hvordan kan jeg gjøre en reset i Windows? Har allerede kjørt ipconfig /flushdns, restartet modem og pc, også samtidig, uten at det har hjulpet. forslag? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Start ledeteksten og kjør kommandoen ipconfig /all og lim resultatet inn her. Gjør gjerne det for en trådløs enhet også. Ofte vil du se at navnetjener er lik dhcp-tjener som er lik routeren din. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Hei takk for svar, rett før jeg leste dette gjorde jeg en fabrikkreset, og nå fungerer nettet igjen, men da regner jeg med at det ikke er vits med den infoen lenger Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hvis det er Windows' oppslagstabellcachethingy som har hengt seg opp så kan du kjøre "ipconfig /flushdns" så nuller den ut den. Hvorfor vil du ikke bruke 8.8.8.8 ? Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Hvis det er Windows' oppslagstabellcachethingy som har hengt seg opp så kan du kjøre "ipconfig /flushdns" så nuller den ut den. Hvorfor vil du ikke bruke 8.8.8.8 ? Som jeg skrev i første posten så hadde ikke flushdns noen effekt, men nå er nå problemet løst inntil videre uansett Savner en instilling man hadde i XP og muligens vista hvor man kunne kjøre en reset av tilkobling, pleide å fikse sånt. Har ikke noen veldig klar grunn til hvorfor jeg ikke vil bruke den, var vel mest irritasjon over å ikke få Telenor sin til å virke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå