Gå til innhold

Parallell koble AUX kabel?

Anbefalte innlegg

Jeg har et stereo anlegg som jeg har mange ting jeg vil koble til via aux-kabel. Blandt annet to pcer, tv, ipod og en ekstra for alt jeg kan finne på å plugge til. Jeg kjøpte en splitter fra biltema for å teste men med engang to ting blir koblet til blir lyden halvvert. Hvordan kan jeg løse dette?

Takk for svar!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Regner med du bruker RCA kabel til 3,5mm jack kabler (en kabel med en standard headset plugg i ene enden og en to rød/hvite plugger i andre enden). Litt usikker på hvordan du har koblet men du må jo passe på hva som er inn og utganger. Kort sagt skal du velge en av produktene inn om gangen som skal kobles til stereoen sin inngang.

Regner med splitteren har flere RCA innganger (en rad med rød/hvite kontakter) og en RCA utgang som kobles til stereoen.

Kobles den slik at en lydkilde inn spres til flere utganger vil lyden reduseres for hver ting du kobler til.

Kobles den slik at flere lydkilder inn spres til den ene inngangen må du passe på at kun en inngang brukes om gangen.

Isteden for å bruke penger på løse switcher så er selvsagt det beste å skaffe en billig stereoreciever som allerede har en rad med rca innganger du kan plugge ting til.

Lenke til kommentar

Jeg har bare brukt 3.5 jack til 3.5 jack kabel også en splitter som kan ta imot to 3.5 jack hann-plugger også blir de to til en hann-plugg 3.5 jack. OOOkei, da ser det ut som at løsningen min ble litt dårlig. Enten må jeg koble ut og inn fysisk hva som skal inn eller så må jeg ha en switch for det? : ) For jeg har bare en 3.5 jack inngang på stereoen min... ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...