Arby Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Jeg har helt siden 1 klasse på VGS vært 100% sikker på at jeg ville studere bioteknologi. Da jeg åpnet Teknisk Ukeblad for et par dager siden så jeg en artikkel, hvor Torger Reve, Bi professor ble intervjuet. http://www.tu.no/it/article296364.ece. I papir utgaven av denne artikkelen er en av underoverskriftene: "Vraker velferdsteknologi, reiseliv, bioteknologi og farmasøytisk industri." Etter å ha lest den et par ganger fikk jeg inntrykk av at bioteknologi ikke har noen lysende fremtidsutsikter i Norge. Jeg diskuterte det kort med foreldrene mine også, som var enig - politikerne er ikke villig til å satse på bioteknologi. Jeg lurer på om noen her har innsikt i fremtidsutsiktene til bioteknologi her i norge? Hva med utlandet feks USA? Har lekt litt med tanken på å evt. gjøre noe helt annet som feks. juss. Noen som kunne gi meg noen råd rundt dette? Har inntrykk av at juss alltid har vært relevant, og vil fortsette å være det. EDIT: typos Endret 25. januar 2012 av Arby 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Juss er alltid relevant, og kommer til å være det i all overskuelig framtid. Google f. eks. "juristmangel". Men det er vel litt på siden av tråden. Bioteknologi vet jeg heller lite om, men om du er interessert i det kan du jo gå siv. ing. i kjemi og bioteknologi på NTNU. Da kan du finne ut om dette er noe du virkelig liker. Hvis ja: Sats på det, du skal nok klare å få jobb med siv. ing.-tittelen, selv om bioteknologi er det "hotteste". Hvis nei: Gå en annen retning på samme linja. Lenke til kommentar
Elgstuing Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Går selv på NTNU sitt Bioteknologi-studie (realfag, ikke siv.ing). Har hørt en del om at det ikke skal være så lett å finne seg arbeid, men skal nok gå fint. Håper jeg i alle fall! Lenke til kommentar
Arby Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Går selv på NTNU sitt Bioteknologi-studie (realfag, ikke siv.ing). Har hørt en del om at det ikke skal være så lett å finne seg arbeid, men skal nok gå fint. Håper jeg i alle fall! Takk for svar, har heldigvis enda litt tid å tenke meg om på Lykke til Elgstuing Lenke til kommentar
kimla Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg går Bioteknologi - Studieretning Bioinformatikk på UMB. Av det jeg har hørt er arbeidsmarkedet for bioinformatikere hvertfall veldig godt, og de fleste får jobb før de er ferdig på master (merk: master er viktig, kommer nok ikke så langt med bare bachelor dessverre). Hvis du er interessert i kombinasjonen bioteknologi og informatikk er hvertfall det noe å tenke på. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Hører jo stadig oftere at bioteknologi er noe politikerne satser stadig mer på, selv om vi (selvfølgelig) ligger etter Sverige og Danmark, og spesielt USA og Kina. Mange mener, inkludert meg selv, at dette er noe Norge MÅ satse på enda mer på, ettersom vi kan ha mye å vinne på marin bioteknologi. Endret 6. oktober 2012 av Blitsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå