Dryper Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Heihei! Jeg lurte på om det er noen som har peiling på hvordan jeg kan bruke Visual C++ Express sin kompilator i Notepad++ via feks NPP_EXEC. jeg tror jeg har gjennomsøkt hele nettet nå, men fant ingenting. Slik jeg har forstått det så er NPP_EXEC typ det samme som cmd (er vell CMD?) så om noen har peiling på hvordan jeg skal sette det opp hadde det vært supert! Link til lignende opplegg med VBSCRIPT: http://res.no/kjoer-script-direkte-i-notepad-med-nppexec/ Her er noen variables som fungerer som filename, path+filename og path i Notepad++: $(FULL_CURRENT_PATH) : E:\my Web\main\welcome.html $(CURRENT_DIRECTORY) : E:\my Web\main $(FILE_NAME) : welcome.html mvh Dryper Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Først lurer jeg på hvorfor i svarte huleste du vil det? Når det er sagt, så heter Visual C++ sin compiler cl.exe og ligger in bin mappa til Visual Studio. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Eneste grunnen er at jeg syns Notepad++ er sykt chill. Jeg skal se om jeg får gjort noe med cl.exe. tyty Dryper Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Visual Studio er vel objektivt mer chill enn Notepad++ ettersom den har intellisense, refactoring og anen snacks... Med Resharper (ihvertfall i C# og VB) blir Visual Studio helt genial. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå