Gå til innhold

Anbefal et tastatur for meg

Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter tastatur, og jeg har erfart, ikke ha cola på bordet.

Det kan hende jeg misbruker topicen og at jeg ikke søker meg frem til anmeldelser o.l.

Men det jeg mener at brukeren er bedre enn anmelderen (ikke ta det personlig, anmeldere der ute). Kanskje sporet av nå men, uansett, så har jeg et krav til tastatur. Ikke trådløst! Jeg er ikke den personen som skal ha det mest strøkende rommet, jeg VIL ha ledning spaghetti på gulvet.

Anyway, har ingen krav, annet at det skal ikke være trådløst, men vær så snill, ikke vær barnslig, ikke foreslå et tastatur ser gamlere enn meg (14 år).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo det logitech tastaturet er å anbefale. Jeg har brukt det i snart et år og er kjempefornøyd, vet ikke om det skyldes at jeg brukte et crappy 99kroners tastatur før :)

Men jeg har veldig lyst på keytronic, det dyreste til komplett. Det er genialt deilige taster og perfekt til koding. ;) blir mitt neste tastatur ivertfall.

Lykke til med tastatur kjøpet ditt!

Lenke til kommentar
Men jeg har veldig lyst på keytronic, det dyreste til komplett. Det er genialt deilige taster og perfekt til koding. ;) blir mitt neste tastatur ivertfall.

Er det KT2001 du tenker på? Vet du i så tilfelle hvordan dette er i forhold til KT2001PRO?

Lenke til kommentar

Jeg har også det Logitech tastaturet. Det er stort sett greit, eneste jeg ikke liker er "F-tastlåsen". Som funker sånn at hvis du ikke trykker inn den, så fungerer F-tastene som andre funksjoner.

Jeg bruker ikke de sekundære funksjonene, men ganske ofte F-knappene, så det er ganske irriterende å måtte trykke på F-tastlås knappen hver gang jeg booter/rebooter. Kunne vel heller vært en switch knapp vel, som kunne stå statisk i av eller på stilling??

Vel vel...

Lenke til kommentar

Skal du ha et tastatur som er perfekt til koding maa du kjoepe Happy Hacking Lite Keyboard 2. Det kan kjoepes paa linuxbutikken.no eller geekstuff.no men der er dyrt :cry: [/url]

Lenke til kommentar

jeg bruker keytronic Lifetime.... det er vel det som jeg har oppfattet at de fleste hardware-testerene bruker som referansekeyboard. det gir deg ikke noe ekstrafunksjoner eller dilldall, men det føles som nytt etter flere år med konstant tasting.

(eneste delvist negative er at når lyset skinner på det i enkelte vinkler så kan bokstavene være litt vanskelig å se da det er svart)

Lenke til kommentar

(eneste delvist negative er at når lyset skinner på det i enkelte vinkler så kan bokstavene være litt vanskelig å se da det er svart)

[spydig]hmm.. hvordan kan dette være negativt? du skriver da uten å se på tastaturet? [/spydig]

de fleste tastaturer fra 99kr og oppover fungerer helt fint :)

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hva du ønsker. Om du ønsker deg et med "multimedia-knapper" og annet dilledall så tror jeg Logitech er et av de beste. Om du syns et helt "plain" tastatur er helt greit, og du vil ha den beste kvalteten så er Keytronic ditt beste valg. Det er en grunn til at de har livstidsgaranti.

Har prøvd flere tastaturer, men det er ingen som har samme "feelingen". Har fått begge mine keytronic tastatur fra skolen, som ikke hadde bruk for de lengre. De har den gamle typen kontakter (før P/S 2 ) som jeg ikke husker hva heter, så jeg bruker en overgang. Sjekk på din skole, kan hende de har noen med P/S 2 kontakter som de ikke trenger mer. Vurderer å be om flere med den gamle kontakten (det er de de ikke trenger mer), så jeg har et lite lager.

Lenke til kommentar

Har selv delt tastatur.. Det er UTOOOLIG digg.

Det er desverre trådløst, men hvorfor er det så farlig å ha trådtastatur? Mitt funka helt fint selv under TG, da med mottakeren inntil tastaturet.

Det er uansett et microsoft wireless natural. Genialt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...