Pilkern Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg lurer på om det går bra og steke vanlig pasta i en stekepanne, eller må den kokes? Har det noe å si på formen er det slike jeg mener: Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Blir altfor hard. Du kan evt. koke den helt eller delvis før du steker den. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Du kan faktisk "steke" det i en stekepanne med bare vann nok til å dekke -- det er ikke nødvendig å koke en diger kjele full med vann. Endret 26. januar 2012 av ahpadt Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Hvis men tilsetter vann i en stekepanne så koker men i en stekepanne. Det blir ikke det samme som å steke... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Tenker du på stekte nudler og sånt? De koker den nesten ferdig og lar den steke litt i pannen. Er godt med pasta al dente, men det er da grenser Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Pasta er tørka mat, derfor må du tilsette fuktigheit for å få pastaen til å bli mat som folk kan ete og ikkje berre harde klumper av mjøl og egg. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Ha ha, det hadde vært temmelig morsomt å steke pasta uten vann Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Hva hadde vært morsomt med tørr og svart pasta? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Det synet hadde vært morsomt ja... Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Da har vi veldig forskjellig humor Lenke til kommentar
Chefkom Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 ser The Avatar, ikke er helt med på hva pasta er. vis du lager den selv kan du nesten gjøre det, men det første du da må gjøre er fortsat å ha den i vann på over 80 grader (den må være på over 80 når alt av pasta er i aka burde den fosskoke) men etter det kan du oppbevare den en periode før du trenger den og da er alt den trenger å varmes og det kan gjøres i stekepanne Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 ser The Avatar, ikke er helt med på hva pasta er. vis du lager den selv kan du nesten gjøre det, men det første du da må gjøre er fortsat å ha den i vann på over 80 grader (den må være på over 80 når alt av pasta er i aka burde den fosskoke) men etter det kan du oppbevare den en periode før du trenger den og da er alt den trenger å varmes og det kan gjøres i stekepanne Joda eg ser den, eg gløymte å ta høgde for fersk pasta, men slik er forstod trådstarter og basert på biletet så tenkte eg kun på vanlig tørka ferdigpasta. Men dette endrer ikkje så mykje min konklusjon som er at utan tilstrekkelig med fuktigheit så må pastaen kokast. Fersk (halvkokt) pasta kan nok steikast sidan du då eigentleg berre treng å varme den sidan den alt er mjuk. Oppvarminga går såpass fort at du burde få til dette utan å brenne pastaen. Heimelaga pasta er det litt værre med, men i utganspunktet så kan også heimelaga (ukokt) pasta steikast, men då bli det meir i form av ein omelett med høgt innhold av mjøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå