Gå til innhold

Kjøre et program "som" WinXP når man har Win7

code

Anbefalte innlegg

Hei, har et problem jeg håper noen kan hjelpe meg med, og skal fort beskrive problemet.

Hadde Win7 et år tids tilbake, men hadde problemer siden datamaskinen ble for varm etter litt spilling, den clocket ned CPU'n også kjørte opp viftene på max(100%), helt til tempraturen var "ok" igjen, også clocket den seg opp igjen. Problemet var at det tok ikke mange minuttene før den var for varm igjen, også forsatte denne sekvensen i all evighet. Altså, det gikk dårlig å spille.

Jeg lette etter programmer som gjorde at jeg kunne styre viftene manuelt, og fant kun et program. i8kfangui, som var laget for DELL laptop dataer. Problemet med programet var at det kun funket i WinXP, så hva jeg gjorde var å reinstallere datan til WinXP, også brukte programmet, og forcet viftene til 100% under spilling, så hadde jeg ikke problemer med varmen lengre.

Problemet nå er at jeg installerte akkurat tilbake til Win7, og hadde helt glemt at programet ikke fungerte i denne OS'n. Og samme problemet er forsatt tilstede.

Spørsmålet mitt da er om noen vet om en måte jeg kan kjøre i8kfangui programet i Win7, selv om det "kun" funker til WinXP. Eller om noen vet om et annet program jeg kan bruke til å stille viftene manuelt, på en DELL, XPS M1730, OS:Win7.

Takk for alle svar.

- ANONIII

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken Windows 7 versjon har du?

Win 7 Pro og Ultimate gir deg muligheten til å kjøre XP Mode. En virtuell versjon av XP kjørende samtidig som du bruker Windows 7.

I teorien skal du kunne kjøre dette programmet i bakgrunnen i XP Mode.

Bakdelen er at du selvsagt får ca 500-1000 MB mindre RAM tilgjengelig så lenge XP mode kjører, og at XP mode bruker noen ressurser.

Med en passe rask maskin med nok RAM har ikke dette noe å si.

Har du Windows 7 Home Premium kan du lese her.... om hvordan du kan bruke VmLite for å få XP mode til å fungere.

Lenke til kommentar

Uten ekte Windows blir det litt vanskelig ja. XP Mode krever at du har nettopp dette.

Ville vel anbefalt deg å skaffe deg en lovlig lisens først da, så får du tilgang på XP Mode og det bør løse problemet ditt.

Tror ikke det skjer med det første^^ Men skal prøve å se hva jeg finner.

Hei.

Kanskje du bør undersøk / fikse grunnen til at maskinen blir for varm. Er det dårlig kjøleeffekt / støv bør dette fikses. Kanskje maskinen går fint på W7 etterpå ?

BK

Er en gammel data, vet at når jeg blåser ren viftene så går "idle" tempraturen ned, og dette varer et par dager, men går sakte men sikkert opp igjen, skal sies at under spilling så blir det forsatt for varmt. Problemet er det samme i WinXP & Win7, bare at i WinXP kunne jeg styre viftene menuelt.

Har sett på video, hvordan jeg opner datanen min, men har hold meg unna av flere grunner.

Høyreklikk snarveien eller .exe fila og sett den til å kjøre winxp modus under egenskapene..

Er ikke det samme som nevnt over her men kan hende det fungerer..

Har prøvd dette, noe av det første jeg prøvde :) Funket desverre ikke.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...