Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Et vanskelig valg...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og en kompis kom idag på en ide om hvordan vi ønsker å gjøre det til høsten. Altså når vi skal begynne på videregående. Enkelt forklart så har vi begge veldig lyst til å flytte fra Harstad til Tromsø for å gå videregående der. Grunnen til dette er at vi ønsker å gå skole i et større miljø en i Harstad, møte nye folk og begge har lyst til å finne ut av hvordan det egentlig er og ta ansvar for seg selv og kjenne på den følelsen av frihet som mange sier kommer med det å flytte for seg selv.

Til slutt legger jeg til et spørsmål:

Hva syntes DU vi burde gjøre?

Takker for svar :)

-BamZeGaming

Endret av BamZeGaming
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dere er ansvarsfulle gutter men nok penger så er det fullt mulig. Du får ikke helt uten videre nok penger fra staten til å leie og leve når du går på VGS, det er ikke meningen at man skal kunne flytte ut på statens regning helt riktig enda :)

Lenke til kommentar

Dere er jo ganske unge, men hvis dere er modne og tror dere klarer det, og hvis dere vil, så kan dere gjøre det.. Det er best at dere begge er 100% sikker. Nå vet ikke jeg hvor langt unna dette er, men. Husk alt som skal ordnes og ha ansvar over, dere må betale regninger, lage mat, vaske, osv. Hvis dere ikke liker dere der dere bor, så ville jeg kanskje ha gjort det. Det er fint dere vil teste ut voksenlivet, men husk at dere skal være voksen resten av livet og dere trenger ikke å haste med å bli voksen, men hvis dere vil dette, så får dere bare gjøre det, hvis foreldrene deres vil/gir dere lov. Husk at dere kan flytte tilbake hvis dere ikke trives. :) Og, hvis dere vil møte nye folk, kan dere melde dere inn i noe som dere liker..

Endret av 24erBest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...