Gå til innhold

Kan jeg ha SLI med ett av kortene i et x8-spor?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har et EVGA nForce 680i-hovedkort, men jeg har ikke plass til å ha grafikkort #2 i det andre PCI-Express x16-sporet, på grunn av klønete PSU. Så det jeg lurer på er om det går an å ha kortet i x8-sporet og samtidig oppnå SLI, og om hvilke implikasjoner dette har? Jeg antar at det ikke går, eller at jeg får redusert ytelse. Grafikkortene er to GeForce 8800 GTX.

http://www.evga.com/support/manuals/files/122-CK-NF63.pdf

Lost

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ha kortet i et x8 spor medfører altså ikke lavere ytelse, men det betyr ikke at det uten videre fungerer på ditt hovedkort. Det ville jeg ha lest meg litt opp på, med mindre du har mulighet til å teste før du bruker penger på et skjermkort nr. 2. Jeg måtte forresten nylig kassere mitt EVGA 680i SLI kort (fra slutten av 2006) pga. kondensatorer som "kokte over" og sprø plastikk på alle tilkoblinger. Jeg ville altså ikke ha investert mye (om noe) på en så gammel plattform.

Lenke til kommentar

Her vil du få lavere ytelse ja.

8x / 8x tester dere linker til for å bevise dette er nyttesløse med 680i, årsaken er at 680i har generasjon 1 av PCI-E, teoretisk tilsvarende på 2.0 er PCI-E 4x.

Og 4x begynner å bli trangt for de stakkars skjermkortene, med litt dårlig og eldrende arkitektur ellers så vil ikke ytelsen være noe å hoppe i taket over.

Lenke til kommentar

Her vil du få lavere ytelse ja.

8x / 8x tester dere linker til for å bevise dette er nyttesløse med 680i, årsaken er at 680i har generasjon 1 av PCI-E, teoretisk tilsvarende på 2.0 er PCI-E 4x.

Og 4x begynner å bli trangt for de stakkars skjermkortene, med litt dårlig og eldrende arkitektur ellers så vil ikke ytelsen være noe å hoppe i taket over.

Takk for svar, også til deg Occi. Det er dog snakk om x16/x8 her, ikke x8/x8. Jeg har begge kortene allerede, og pleide opprinnelig å ha GPU #2 i x16-sporet, men når jeg kjøpte meg ny PC for ca to år siden, tok jeg med meg min 1200W PSU, og byttet til en eldre som har kontaktene stikkende rett opp, som fjerner all mulighet for å installere GPU #2 i x16-sporet. (Antec kabinett.)

Har du kortet fremdeles? Kan gjerne overta det :-)

Jeg skal være litt naïv og spørre, hva byr du? :)

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...