sameoldwall Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hei, jeg har noe jeg har tenkt på i en ganske lang stund, Og er fortsatt veldig nysgjerrig på det, Finner oppførselen trist, men alikevel innteresant. Å sulte seg tynn er da ikke en smart måte å gå ned i vekt på, Men Hvordan funker det egentlig? Man blir Syk av underernæring, sant? Men man kan jo ikke slutte å spise helt, De som sulter seg tynn spiser vel litt om da'n? Hvor lite pleier folk som sulter seg tynn å spise? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Gjennomsnittlig dagsbehov for kalorier ligger på henholdsvis ca. 2400kcal for menn og 2000kcal for kvinner. Dette varierer med genetikk og mosjon. Så lenge man får i seg færre kalorier enn det kroppen forbrenner vil man gå ned i vekt (unntak kan forekomme mtp. sykdom m.m.). For at kroppen skal fungere normalt ligger vel grensen på rundt 1100kcal til 1500kcal, men dette endrer seg fort hvis man har tenkt å gjøre noe mer enn å sitte og slaske i sofaen. Får du i deg færre kalorier enn det som trengs for at kroppen skal være fornøyd, vil kroppen gå i sparemodus - med andre ord, sette ned forbrenningen og du vil begynne å føle deg energiløs. Det er fullt mulig å sulte seg tynn, men det er ikke spesielt gunstig. Det vil gå utover både muskler og helse. Hvis man ikke får i seg energi (kcal) i det hele tatt vil man selvfølgelig til slutt ende opp i vaterpositur i ei likkiste. Endret 24. januar 2012 av Star Fox Lenke til kommentar
MissPennyfeather Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Mener du da som en "slankemetode" eller spiseforstyrrelse? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Etter mine tanker så er det ganske enkelt: Så lenge ditt kosthold baserer seg på å ete ofte nok så eter du omtrent like mye som du forbrenner. Vis du går opp et halvkilo eter du ikke mer, og derav mister du den igjen, og vis du går ned et halvkilo så bruker kroppen mindre energi som igjen fører deg tilbake til nullpunktet. Det finnes visse andre ting også, som f.eks størrelse på magesekk og farten på fordøyelsen. Vis megen er helt tom, så har du lyst på noe å tygge uansett hvor "mett" du er. Å sulte seg tynn fungerer etter samme prinnsippet, men du eter bevist for lite mat. Og så lenge du ikke overdriver, så går ikke kroppen i sparemodus. Mange som flytter på hybel går ned i vekt fordi de ikke lengre har samme brutale faste måltidskrav, så de går ofte ned fra 4 til 3 måltider samtidlig som at de eter en matmengde på 3.5 i stede for 4, altså så går de litt ned i vekt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Nei dette er ingen smart måte. Spis sunt å tren. Det er det beste for å bli tynnere. 3 Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Regn på hva du spiser, og forsøk å ligge 300-400 kcal i underskudd. Det er helt greit å spise mindre for å gå ned i vekt, så lenge det blir gjort med moderasjon. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Når kroppen får i seg for lite mat så går kroppen i spare modus. Det fyrste som kroppen gjer er å ta energi av det du har av muskelmasse. Sidan du ikkje treng musklar for å halde deg i live så offrer kroppen musklane. Resultatet er at du blir svak, det er fyrst når musklane er svekka at fettet starter å forsvinne. Det neste som skjer er at kroppen hindrer hjernen i å få det den treng av energi. Alt i alt så vil dei negative sidene være såpass store at det ikkje er å anbefale å svelte seg ned i vekt. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg må bare tilføre det at trådstarteren ikke må begynne på lavkarbo hvis du har fått den tanken! 2 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Hei, jeg har noe jeg har tenkt på i en ganske lang stund, Og er fortsatt veldig nysgjerrig på det, Finner oppførselen trist, men alikevel innteresant. Å sulte seg tynn er da ikke en smart måte å gå ned i vekt på, Men Hvordan funker det egentlig? Man blir Syk av underernæring, sant? Men man kan jo ikke slutte å spise helt, De som sulter seg tynn spiser vel litt om da'n? Hvor lite pleier folk som sulter seg tynn å spise? Hvis du vil bli tynn, (anntar at det er hva du inndirekte spør om), er lavkarbodiett og caediotrening tingen. Men for å svare på spørsmålet ditt: I sulte seg tynn er dødelig og kalles anoreksi, derimot er det å "spise seg tynn" ikke uaktelt, finnes flere dusin med diettprogram som innvolverer det å bli tynnere, jeg selv fjernet 20kg på å kutte karbohydrater helt, (bare spise proteinrik mat som egg, kjøtt, fisk, og lignende). Kroppen trenger noe å forbrenne, selv om karbohydrater er det letteste og mest effektive for kroppen å forbrenne, er det andre ting kroppen kan kjøres på, slutter mann og spise er det fettlager og muskler som fortæres, spiser man bare proteiner er det proteiner som forbrennes, osv... Karbohydrater er hva man legger på seg av og som opprettholder fettlagre på kroppen, så skal man "sulte seg" er det å kutte ut karbohydrater eneste måten å gjøre det trygt på. Spise generelt minde mat er ikke dumt, men man må ha noe å fortære, så å kutte ut mat helt funker dårlig . håper noe av dett besvarte noe av det du lurte på! -frank Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Kanskje du kan få noen svar at de folkene her? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg gikk ned 18kg, og ble særdeles tynn grunnet "sult". Jeg hadde omtrent et halvår med mye jobb, og lite tid til meg selv, når jeg kom hjem, gikk jeg rett til sengs. Jeg spiste da to brødskiver lunch på jobben, som eneste måltid i omtrent et halvt år. Det er forøvrig ikke å anbefale, fikk et utseende som var direkte skremmende, og ble nærmest ubrukelig på jobb etterhvert. Det funker, men til hvilken pris? 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Kroppen tar skade at det til slutt! Her er det mange kloke svar på hvordan du skal gå ned i vekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå