Gå til innhold

Flere glimrende retningslinjer


Anbefalte innlegg

Og jeg siterer :

 

"Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig quoting, samt dårlig bruk av emnefeltet, blir sett på som upasselig, og kan sensurerest eller endrest av moderatorer."

 

Sensurerest? Endrest? De fleste med mer enn 3 dagers skolegang kan bøye verb, og ville da selvfølgelig ha skrevet "kan bli sensurert eller endret av moderatorer".

 

_Skrive_ retningslinjer kan de ikke, men å kaste ut en bruker fordi et innlegg _lukter_, det kan de.

 

Imponert mine venner, virkelig.

 

t=-5 then `close thread - again`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen vits i å pakke dette pent inn med sløyfe og parfyme på!

 

"Sensurerest" og "endrest" var gode forslag, men det trådlager her gjør, er å si; "ville da selvfølgelig ha skrevet "kan bli sensurert eller endret av moderatorer"."

 

Ikke nok med trådlager (Ghostrider) sier ifra om en litt "små-morsom" skrivefeil, men han sier også fasiten. Så behjelpelig ;)

 

Er dette som kalles "dobbelhjelping", og som flere burde ha gjort her på forumet.

Lenke til kommentar

Takker for tipset - men spydigheter kommer du ikke langt med. Siden du er så opptatt av retningslinjene, burde du kanskje studere innholdet i punktet som omhandler høflighet også? :grumpy: Forstå innholdet kan du ikke, men finne skrivefeil kan du. Eller synes du jeg var frekk nå? :-?

 

For øvrig later det til at veldig mange forumbrukere er av den oppfatning at moderatorene er ansvarlige for all j****skap som skjer i verden! Vi har KUN med moderering å gjøre, ikke drift av forumet, ikke ansvar for det redaksjonelle på noen av sitene i nettverket, ikke ansvar for at retningslinjene er skrevet på 100 % korrekt norsk - kort sagt: vi er her for å holde ORDEN i FORUMET. Noe som av og til kan være vanskelig, da det til tider vanker mye rart her. Takk, alle gode makter, for de mange brukerne som klarer å tenke litt lengre enn sin egen nese. Dere gjør hele innsatsen verdt å yte. For min egen del beklager jeg at det av og til renner over for meg, men ut fra de tilbakemeldingene jeg har fått er det greit når "moderator yummy" sier klart fra.

 

Men - stort sett er det nå bare koselig å drive dette forumet, da. Og vi får ofte inspirasjon fra dere brukere til diverse "ting og tang", som av og til resulterer i en artikkel eller to. :)

Lenke til kommentar

hmm kan det ikke være at bruker har komme borti i s etter han skulle skrive e (som du ser på tastaturet så er dem ganske nærme vær andre

 

Og jeg siterer :

 

"Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig quoting, samt dårlig bruk av emnefeltet, blir sett på som upasselig, og kan sensurerest eller endrest av moderatorer."

 

Sensurerest? Endrest? De fleste med mer enn 3 dagers skolegang kan bøye verb, og ville da selvfølgelig ha skrevet "kan bli sensurert eller endret av moderatorer".

 

_Skrive_ retningslinjer kan de ikke, men å kaste ut en bruker fordi et innlegg _lukter_, det kan de.

 

Imponert mine venner, virkelig.

 

t=-5 then `close thread - again`?

Lenke til kommentar
Takker for tipset - men spydigheter kommer du ikke langt med. Siden du er så opptatt av retningslinjene, burde du kanskje studere innholdet i punktet som omhandler høflighet også? :grumpy: Forstå innholdet kan du ikke, men finne skrivefeil kan du. Eller synes du jeg var frekk nå? :-?

 

Neida, jeg tåler frekk tone tilbake, men det er frustrerende som bruker og se på at administratorer følger retningslinjene slavisk og levner intet slingringsmonn til brukere, for så å forlange fritak for sine egne feil.

 

Som et svar til ditt spørsmål; ettersom punktet var full av feil, regner jeg med at innholdet også var feil. Det er ikke lett å avgjøre hvorvidt innholdet er galt eller riktig, når det åpenbart er skrevet av en som ikke har anelse om hva han driver med.

 

Til de som mener at s-tasten er i nærheten av andre taster har jeg følgende spørsmål: har du noengang sett på et tastatur? Finnes det noen taster som _ikke_ er nærheten av andre? Man kan i det minste forlange at noen som hevder de er autoriteter, leser korrektur før de poster eller publiserer noe. De burde i det minste gå foran med et godt eksempel.

 

Dere, administratorer, forlanger tilgivelse og at vi som brukere skal være overbærende med deres feil, mens en bruker som bruker en smiley for mye får tråden stengt. Hvilket kun kan betegnes som latterlig.

 

Jeg har full forståelse for at det er behov for retningslinjer, men dersom dere forventer å bli tatt på alvor med deres stadige henvisninger til retningslinjene, bør dere ihvertfall sørge for at de er korrekte, og skikkelig skrevet. Og moderatorers "luktesans" bør omfattes av samme reglement.

 

--

Who watches the watchers?

Lenke til kommentar
Neida, jeg tåler frekk tone tilbake, men det er frustrerende som bruker og se på at administratorer følger retningslinjene slavisk og levner intet slingringsmonn til brukere, for så å forlange fritak for sine egne feil.

Me har som moderatorar aldri forlangt at folk skal skrive feilfritt, og det kjem me heller aldri til å gjere. At me som moderatorar skriv feil av og til er ikkje til unngå, akkurat slik som for alle andre.

Som et svar til ditt spørsmål; ettersom punktet var full av feil, regner jeg med at innholdet også var feil. Det er ikke lett å avgjøre hvorvidt innholdet er galt eller riktig, når det åpenbart er skrevet av en som ikke har anelse om hva han driver med.

Det var eg som formulerte mesteparten av retningslinjene slik som dei framstår i dag, og eg kan sjølvsagt sjå at denne setningen inneheldt stavefeil. Det er òg sjølvsagt besynderlig at dette gjekk gjennom både automatisk og manuell stavekontroll, samt gjennom korrektur internt.

Til de som mener at s-tasten er i nærheten av andre taster har jeg følgende spørsmål: har du noengang sett på et tastatur? Finnes det noen taster som _ikke_ er nærheten av andre? Man kan i det minste forlange at noen som hevder de er autoriteter, leser korrektur før de poster eller publiserer noe. De burde i det minste gå foran med et godt eksempel.

Det er forskjell på gode dømer og perfekte dømer. Eg trur me som moderatorar har vore relativt gode førebilete for brukarane på forumet, om du har andre meiningar får det vere opp til deg.

 

Å gå foran som eit godt døme kan vere vanskelig i seg sjølv, men det vert aldri forlangt at eit godt førebilete skal vere perfekt. Det er i så fall din definisjon på ting, som du ikkje kjem spesielt langt i verda med (uten å verte veldig skuffa, i alle fall).

 

Dere, administratorer, forlanger tilgivelse og at vi som brukere skal være overbærende med deres feil, mens en bruker som bruker en smiley for mye får tråden stengt. Hvilket kun kan betegnes som latterlig.

Du sett ting veldig på spissen her no, og det fører til at du overdriver situasjonen veldig. Eg trur aldri det har forekommet at trådar har vorte stengt grunna _ein_ smiley for mykje. Har me forresten nokonsinne "forlangt" tilgjeving for noko? :shrug:

Jeg har full forståelse for at det er behov for retningslinjer, men dersom dere forventer å bli tatt på alvor med deres stadige henvisninger til retningslinjene, bør dere ihvertfall sørge for at de er korrekte, og skikkelig skrevet. Og moderatorers "luktesans" bør omfattes av samme reglement.

Me prøver. Som nokon sa tidlegare i tråden; dette hadde vore mykje betre å ta i ei privat melding, eller evt. i ein e-post.

--

Who watches the watchers?

Brukarane av forumet, i samband med forumstyret (forum AT hardware DOT no). Klager på moderatorar skal i første omgang takast opp direkte med moderatoren det gjeld, i andre omgang med forumstyret.

Lenke til kommentar

Jeg syns Ghostrider overdriver usannsynlig mye her. Greit nok at retningslinjene inneholder skrivefeil, men det forsvarer ikke at saken blir blåst opp så mye. "Den som selv er uten synd, kan kaste den første stein" er det noe som heter.... (eller noe sånt. Dere veit sikkert hva jeg sikter til )

 

Føler for å gi min støtte til de ansvarlige her, selv om jeg har vært med og uttrykt min ergrelse over mye dårlig rettskriving her på forumet.

Det er tross alt en bagatell dette i forhold til det som mange av oss brukere klarer å prestere.

 

Dersom man setter alt på spissen og går inn for å være vanskelig, så er det kanskje korrekt. Men det er forskjell på å barbere pungen og å skjære av seg pikken. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...