AnonymDiskusjon Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hei! Det har hendt med meg to ganger nå at jeg plutselig har begynt å "maure" litt slik overalt i kroppen. Vanskelig å forklare, men jeg skal prøve å beskrive det så nøyaktig som jeg kan. Første gangen det hende var sent en kveld for noen uker siden da jeg prøvde å få skvist en kvise på ryggen min. Da jeg gikk i niende klasse hadde en lærervikar snakket om hvor farlig det vistnok skal være å skvise kviser, og at han kjente en som hadde dødd ha kvisen hadde blitt skvist feil vei og gått inn i blodet. Jeg tenkte ikke noe mer over det eller hvor dumt det hørtes ut før jeg selv kjente at kvisa jeg hadde på ryggen skvistes innover, jeg fikk panikk, fant meg ett glass vann og la meg på senga for å prøve å roe ned. Det var ikke bare fordi den skviste at jeg fikk panikk, men heller fordi mauringen begynte. Jeg ble liksom tung i hendene og kunne godt se blodårene mine, selv om det ikke er spesielt unormalt, men siden jeg skjelden tenker over det så.. Ja. Sjekket litt på nettet etter det hadde roet seg og fant ut at det ikke er noe særlig farlig. Andre gangen skjedde nå for 10 minutter siden, da jeg satt helt stille i stolen og spilte kom jeg plutserlig til å høre for meg at hjertet mitt liksom slo litt ugjevnt eller rart. Hørte det kun ett kort øyeblikk og like etter kom mauringen. Da jeg fikk roet meg ned og det ble mindre merkbart etter noen sekunder, gikk jeg opp trappa og fant meg litt vann. Har kommet med noen teorier selv, og jeg vil gjerne høre om dere har noen bedre aning på det. Første jeg kom på var at det kanskje var fordi jeg skvatt, første gangen da kvisa gikk feil vei og andre gangen da hjertet mitt "hoppet". Andre teorien min er at måten jeg sitter på ikke er noe bra for blodtilførselen til hendene mine.. Jeg fikk en ny stol til jul og hendene mine ligger ofte med hovedpulsåra ned i armlenet. Tredje teorien min er at det er dårlig luft inne på rommet mitt, da jeg pleier å lukke ventilen fordi det blir kaldt og ovnen står på 21 grader 24/7. Siste er at jeg rører lite på meg her jeg sitter.. Kanskje det rett og slett er fordi jeg sitter i samme stilling for lenge? I stedet for musearm får jeg musekropp.. Jeg er en gutt på 16 år, driver ikke med fysisk aktivitet annet enn gym på skolen en gang i uken.. Om det skulle hjelpe. Takk for meg.. :] Beklager utrolig lang post :/ Postet av anonym: 2892f1a4504b118ae4704835b763f257 Postet av anonym: 2892f1a4504b118ae4704835b763f257 Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Det der kan skyldes spenninger i musklene, du blir redd/anspent og det er mest i slike tilfeller at det gir slike ubehag du beskriver. Og det er nok riktig at dårlig blodsirkulasjon ("musekropp") kan være involvert. Da vil det helpe med en varm dusj eller en lett joggetur. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Ingenting farlig altså? Postet av anonym: 66ecdc45a74dc85d4211cd6a580f18dc Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Nei. Men ubehagelig: ja. Om du gjør disse erfaringene ofte og over lang tid, bør du gjøre noe med det. Høre litt med legen. Men jeg tror du kommer langt med en daglig joggetur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå