Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] 12 GB ram installert, 4 i bruk..

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt 12 GB minne en god stund, men etter at jeg byttet ut stock CPU kjøler med Corsair H100 idag, så har det skjedd litt av hvert..

Nå er det kunn 4gb minne som er i bruk.

3d5m.png

Noen som har en anelese på hva jeg kan ha gjort? :!:

En annen ting (som kanskje er relatert) er at når jeg skrur på maskinen, så kommer det opp en melding "Recovering lost DRAM Size..", så skrur maskinen seg av og på igjen. Det skjer heletiden. Eneste løsning jeg har funnet (om det ikke er helt tilfeldig), er at jeg lar den stå i biosen en stund, så går jeg ut. Da får jeg startet Windows 7.

bd65.png

All hjelp mottaes med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ta en titt på denne. Det kan være flere grunner til at det står at kun X av Y ram er usable. Du kan jo også teste med live-installasjon av Linux (f. eks Ubuntu x64) og sjekke om den klarer å ta i bruk all ram'en. I så fall veit du at hardwaren fungerer som den skal.

Lenke til kommentar

Du kan ta en titt på denne. Det kan være flere grunner til at det står at kun X av Y ram er usable. Du kan jo også teste med live-installasjon av Linux (f. eks Ubuntu x64) og sjekke om den klarer å ta i bruk all ram'en. I så fall veit du at hardwaren fungerer som den skal.

Takk, skal prøve bytte rundt på minnebrikkene (siden jeg tok ut alle, slik at jeg skulle få bedre plass når jeg installerte kjøleren).

Men er det andre problemet mitt relatert til dette? Siden maskinen skrur seg av osv. Får prøve.. takk begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...