Gå til innhold

Sunn og behagelig for øyne


erikfaug

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips i forhold til hva jeg skal se etter når jeg ønsker en skjerm som man ikke blir sliten i øynene/hodet av etter å ha stirret på den i 8 timer? (eller i alle fall i minst mulig grad) Mulig det ikke er så stor forskjell på dette fra skjerm til skjerm?

 

Bruk: Mest kontor, masse skrift, men også litt bilderedigering, hobby etc.

 

Ønsker 1920x1200, 24 tommer

 

Vurderer f.eks. Dell u2410:

http://www.dustinhome.no/dell-u2410-ultrasharp-24-wide-tft-black/product/5010330369

 

Er normalt sett dyrere/bedre skjermer også mindre anstrengende for øyne/hode i lengden?

Endret av erikfaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det med behagelig for øynene kan jeg egentlig ikke si for sikkert, men den skjermen gir fantastisk bildekvalitet i forhold til ekte billigskjermer. Prisen er ikke ille i forhold til hva du får.

 

Et tips om du blir sliten i øynene er å bruke programmet F.lux som endrer fargene på skjermen til varme, behagelige farger om kvelden. Det er selvsagt anbefalt å skru det av så lenge du skal bruke det til for eksempel redigering eller annet arbeid som krever nøyaktige farger, men jeg har merket hvor vondt det gjør i øynene når jeg lukker programmet etter å ha brukt det i et par timer.

Endret av Taakefjellet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...