erikfaug Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Noen som har noen tips i forhold til hva jeg skal se etter når jeg ønsker en skjerm som man ikke blir sliten i øynene/hodet av etter å ha stirret på den i 8 timer? (eller i alle fall i minst mulig grad) Mulig det ikke er så stor forskjell på dette fra skjerm til skjerm? Bruk: Mest kontor, masse skrift, men også litt bilderedigering, hobby etc. Ønsker 1920x1200, 24 tommer Vurderer f.eks. Dell u2410: http://www.dustinhome.no/dell-u2410-ultrasharp-24-wide-tft-black/product/5010330369 Er normalt sett dyrere/bedre skjermer også mindre anstrengende for øyne/hode i lengden? Endret 24. januar 2012 av erikfaug Lenke til kommentar
Unhealer Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Akkurat det med behagelig for øynene kan jeg egentlig ikke si for sikkert, men den skjermen gir fantastisk bildekvalitet i forhold til ekte billigskjermer. Prisen er ikke ille i forhold til hva du får. Et tips om du blir sliten i øynene er å bruke programmet F.lux som endrer fargene på skjermen til varme, behagelige farger om kvelden. Det er selvsagt anbefalt å skru det av så lenge du skal bruke det til for eksempel redigering eller annet arbeid som krever nøyaktige farger, men jeg har merket hvor vondt det gjør i øynene når jeg lukker programmet etter å ha brukt det i et par timer. Endret 24. januar 2012 av Taakefjellet Lenke til kommentar
erikfaug Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Digg, jeg må teste f.lux, ser det er (var?) tilgjengelig for ubuntu også. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Det funker for de fleste linux-distroer også ja, har selv testet på Ubuntu og Arch Linux og har funket fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå