Luringfax Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Postet et innlegg for et par dager siden ang et pc bygg, men har siden tenkt litt videre, så vel som litt opp i pris. Har også solgt min gamle pc, noe som gjør at jeg kun sitter igjen med en cd rom og harddisk. Ang harddisken, er dette noe kommer til å merke om jeg ikke skifter? Min forrige er en 4 år gammel 500gig. Vet ikke noe mer. Kan en dårlig harddisk bli flaskehals i et nytt system som dette? Uansett, her er skatten. 7970 overkill? Endret 24. januar 2012 av Sjuskebabb Lenke til kommentar
Occi Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Nei, en gammel harddisk går helt fint siden du har en SSD som OS-disk (regner jeg med). Bare husk at 4 år nærmer seg grensen for hva du kan forvente at en harddisk skal leve. Ofte lever de veldig mye lenger, men du kan altså ikke regne med det Har selv brukt en disk som var mye mye eldre (7-8 år) som OS-disk en periode pga. hovedPCen min var ødelagt, og det gikk egentlig greit nok, men er jo milevis bak en SSD selvsagt. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) ser ganske fint ut det der med SSDen i systemet så vil du omtrent ikke merke noe til hastigheten til harddisken ettsrom SSDen tar seg av det du bruker mest (altså OS) hvis HDDen er fire år gammel så skal den nok passe den ja, hvis den ikke gjør det så er det vel ikke så krise, koster omtrent 700kr for en ny 500GB, men i 2007/2008 så var vel dagens standard for ledninger (SATA) ganske mye etablert, så den skal nok gå fint Edit: ninja'd by Occi Endret 24. januar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
phlake Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Ser fin ut ja, men 7950 er vel rett rundt hjørnet hvis du vil spare en tusing og heller spytte i en harddisk og/eller en Noctua nh-d14 cpu-kjøler :o) Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 750 watt utgaven av den psuen koster ca 50kr mer tror jeg Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) EDIT: Woops. Raskere respons enn hva jeg kan følge med. Bytter til 750W PSU, men ser ikke helt hvorfor jeg skulle trenge en CPU kjøler da jeg ikke har noen ide om hvordan jeg overklokker, og regner dermed med at stock kjøleren vil fungere optimalt. Støydeming er jo et annet spørsmål. Da bestilles pcen mest sannsynlig innen uken er omme. Takk for all hjelp folkens ! Et spørsmål står igjen. Jeg valgte intel prosessoren, men hva er tankene rundt AMD FX-8150 prossesoren, og evt et ASUS 990FX? Endret 24. januar 2012 av Sjuskebabb Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Den yter ganske mye dårligere, det var kort sagt Lenke til kommentar
per17 Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Bra setup, du vil bli meget fornøyd med det. Men du trenger ikke et så stort kabinett, med mindre du skal ha flere skjermkort og 10 harddisker... Fractal R3 skal være stort nok, og er bedre på alt utenom plass. (eller er 7970 for langt for R3?) Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Bra setup, du vil bli meget fornøyd med det. Men du trenger ikke et så stort kabinett, med mindre du skal ha flere skjermkort og 10 harddisker... Fractal R3 skal være stort nok, og er bedre på alt utenom plass. (eller er 7970 for langt for R3?) Var nettopp skjermkortet jeg var redd for. Fordi det er visstnok sabla stort. Lenke til kommentar
per17 Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Bra setup, du vil bli meget fornøyd med det. Men du trenger ikke et så stort kabinett, med mindre du skal ha flere skjermkort og 10 harddisker... Fractal R3 skal være stort nok, og er bedre på alt utenom plass. (eller er 7970 for langt for R3?) Var nettopp skjermkortet jeg var redd for. Fordi det er visstnok sabla stort. R3 støtter opp til 290mm, bør holde. Lenke til kommentar
incom1337 Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg har 7970 og R3, passer det! Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg har 7970 og R3, passer det! Hvordan fungerer skjermkortet i spill? Du har jo ganske likt oppsett som meg mener jeg. Lenke til kommentar
incom1337 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Eneste jeg er litt usikker på er temperaturen. Ligger på rundt 60 grader i desktop, skal dog sies at den ikke går mye over 70 på load i BF3. Vet ikke om dette er på grunn av selve kortet, eller om luftflyten generelt i kabinettet. Får 3 nye vifter i dag/morgen, så skal se om det senker temperaturen noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå