Gå til innhold

Faktura ved netthandel?

Themainthing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt til å kjøpe et spill på spaceworld og ser at et av betalingsalternativene er å betale med faktura.

Spørsmålet mitt er om jeg som 15 åring kan bestille varer på internett via faktura??

Takk for svar! :D

Nei, de under 18 år har ikke lov til å sette seg i gjeld. Faktura er i og for seg det samme som å handle på kreditt.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å kjøpe et spill på spaceworld og ser at et av betalingsalternativene er å betale med faktura.

Spørsmålet mitt er om jeg som 15 åring kan bestille varer på internett via faktura??

Takk for svar! :D

Nei, de under 18 år har ikke lov til å sette seg i gjeld. Faktura er i og for seg det samme som å handle på kreditt.

Okæi.. Takk for svar! ;)

Lenke til kommentar

Jeg handlet på faktura fra CDON lenge før jeg var 18. Første gang måtte de gjøre kredittsjekk eller noe slikt.

Vel, det er jo strengt tatt ikke umulig å gjøre noe ulovlig, men de under 18 år kan ikke inngå bindende avtaler.

Vergemålsloven:

§ 2. Den som er umyndig, kan ikke selv råde over sine midler eller binde sig ved rettshandel, medmindre annet særlig er bestemt.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Dele ut kreditt via faktura uten å bakgrunnsjekke kundene først er det samme som å slå seg konkurs i slow motion

Lenke til kommentar

Som sagt...jeg handlet på faktura fra CDON fra jeg var 16, nettopp fordi jeg ikke kunne få visa før jeg ble 18...det var jo eneste muligheten. Så det er mulig...

Det du kan gjøre er jo å bestille via faktura på foreldrene dine, og så betale regningen selv i din egen nettbank, for nettbank kan man få fra man er 13.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...