TST Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Spill blir ikke morsommere av å være billige. Les hele saken Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Helt uenig. Anmeldelser bør ta prisaspektet med i beregningen, det er tross alt sånn at mannen i gata må betale for flesteparten av sine spill. 9 Lenke til kommentar
Finnduz Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Helt enig, pris bør man ta med. Det er ikke bare dyrt å kjøpe spill, men man må ofte prioritere når det kommer flere den samme måneden. 4 gode spill, til konsoll blir fort 2000,- Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Ser meg ganske enig med artikkelen og dens begrunnelser på hvorfor prisen ikke er med i anmeldelser. Det blir altfor mye for anmelderne å vurdere oppimot. Men samtidig er jeg litt enig i det Finnduz skriver: at feks 4 gode spill i samme mnd kutter lønna med nærmere 2000 (1600,- er vel mer riktig, da spillene fint kan oppsøkes til 399,-) Å da blir spørsmålet: Hva skal enn prioritere? - Jeg har ingen annet svar enn Tore skriver selv: Hver forbruker / "gamer" må bestemme selv hva han / hun skal prioritere: Ett fps med ~ 8 timer campain + evt "uendelig online modus" eller ett RPG med 50+ timer feks. Man må bare spørre seg selv, hva vil jeg bruke tiden min på. Å jeg tror det er mer viktig - prioritere tidsforbruket enn den usle kostnaden for spillene. Edit: Selv bryr jeg meg fint lite om hvor mye ett spill koster, hvis jeg først har bestemt meg for å prøve det. Jeg nekter ikke: jeg prøver å finne spillet billigst mulig, men bruker ikke timer på det. Sjekker 2-4 nettsider og *smack* billigste stedet får pengene mine. Endret 25. januar 2012 av Kenichi-san Lenke til kommentar
trolomlllool Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg forstår logikken i kommentarene over her, men pris burde ikke påvirke en anmeldelse. man burde lese anmeldelsen, og se om det er ett spill man kunne tenke seg, og SÅ ta en vurdering selv om spillet er verdt kronene du betaler. Det blir som å kjøpe klær: du går inn i en butikk, finner noe fint, også vurderer du om prisen er verdt det du ser Lenke til kommentar
Cowman the Wuzz Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 forbannelsen var mektig da jeg kjøpte Halo 3 ODST til 300 spenn, og gjennomførte det på to timer første gangen jeg prøvde det... billigere kjøre til skolen og betale for parkering tre skoledager... Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg er enig i artikkelens argumenter, og samtidig har mange av kommentarene her et godt poeng. Men weencent oppsummerer fint det jeg tenker: Prisen i seg selv trenger ikke å virke inn på karakteren; forbrukerne må selv, etter å ha lest hele anmeldelsen, vurdere om dette er noe de vil bruke penger på eller ikke. Men det som kanskje bør nevnes i omtalen i forhold til pris, er varighet. Et 5-timersspill (som prøver å være et 5-timersspill, og ikke noe mer, f.eks. Portal) kan gi deg like mye glede som et 30-timersspill. Men om 5-timersspillet koster like mye som 30-timersspillet, så bør dette nevnes, selv om det ikke har innvirkning på karakteren. Jeg mener i alle fall at det ikke bare er "netto oppsamlet glede" som teller ved økonomiske prioriteringer - varighet har også noe å si for meg. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Ser poenget i innlegget, men jeg håper da at gamer.no tar hensyn til pris likevel. Ellers vil man jo være nødt til å trekke billige indiespill massivt i karaktersummen, fordi det ikke ser og flyter like pent som fullverdige spill. Karakteren bør reflektere hvor bra spillet er ut ifra hvilket prissjikt spillet ligger i når det kommer ut. Lenke til kommentar
Taare Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Får skikkelig nok av de her stakkars oss med vanskelig jobb bloggene av dere på gamer. Dere jobber for å dekke ting for oss. Dere er forbrukerinspektører! Pris har en del å si om den er ekstra lav eller høy, den er ikke statisk nei men slutt å få det her til å bli rakettforskning. Hvis dere virkelig var opptatt av å gjøre en god jobb hadde dere fokusert på forbrukerne, selskapene betaler dere gjerne men det er gamerne som er viktig Lenke til kommentar
Feskinger Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Spillborring har skrevet et svar. Synes det er bra at du skriver om dette, Tor-Steinar. Interessant å se hvor du kommer fra. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Ett bra/dårlig spill er bra/dårlig uavhengig av pris, og pris har ingenting med karakteren å gjøre. Pris har kun en betydning i vurderingen av verdien til spillet. Spillet blir verken bedre eller dårligere om prisen endrer seg. Det kan være nyttig å få frem elementer som kan hjelpe leseren i å avgjøre om spillet er verdt prisen (hva enn den må være på tidspunktet anmeldelsen blir lest), som f.eks. forventet varighet, gjenspillbarhet (kan være vanskelig, da det trolig er person avhengig) o.l. At ett spill er kort er ikke nødvendigvis negativt om prisen er lav. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Dere jobber for å dekke ting for oss. Dere er forbrukerinspektører! Pris har en del å si om den er ekstra lav eller høy, den er ikke statisk nei men slutt å få det her til å bli rakettforskning. Hvis dere virkelig var opptatt av å gjøre en god jobb hadde dere fokusert på forbrukerne, selskapene betaler dere gjerne men det er gamerne som er viktig Som du kanskje har lagt merke til, er det et felt til høyre for anmeldelsene. Der listes som regel pris og butikk opp. Er det virkelig så vanskelig å ta en vurdering på hvilken pris man ønsker å gi utifra anmeldelsen at dere ønsker at anmelderen skal gjøre dette for dere? Hvor evneveik går det an å bli? 7 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Spill bør vurderes etter hvor gode de er. Ikke etter pris. Og dropp karakterene samtidig, så slipper dere kranglinga. Lenke til kommentar
Bonden Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Dere jobber for å dekke ting for oss. Dere er forbrukerinspektører! Pris har en del å si om den er ekstra lav eller høy, den er ikke statisk nei men slutt å få det her til å bli rakettforskning. Hvis dere virkelig var opptatt av å gjøre en god jobb hadde dere fokusert på forbrukerne, selskapene betaler dere gjerne men det er gamerne som er viktigSom du kanskje har lagt merke til, er det et felt til høyre for anmeldelsene. Der listes som regel pris og butikk opp.Er det virkelig så vanskelig å ta en vurdering på hvilken pris man ønsker å gi utifra anmeldelsen at dere ønsker at anmelderen skal gjøre dette for dere? Hvor evneveik går det an å bli? så enig med deg Bozzeye Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 For å sette det på spissen andre veien, dersom Skyrim hadde kostet f.eks. 1299,- - hadde det fortsatt fått en 10'er? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 For å sette det på spissen andre veien, dersom Skyrim hadde kostet f.eks. 1299,- - hadde det fortsatt fått en 10'er? Ja, men det hadde ikke vært verdt prisen. 2 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Så mye tull som det blir rundt karaketerene som blir satt på anmeldelser, burde man bare kutte de helt ut. Mye bedre med en omtale av et spill som ikke satt noen endelig poengsum på dem. I hvertfall burde man unngå å gi et spill individuelle vurderinger for grafikk, lyd, historie osv. Burde være den samlede pakken som avgjør. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 så moralen er at Call of Duty: Mw3 burde blitt solgt til Map pack pris? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Pris bør ikke være med i vurderingen. Spill er ikke spesielt dyrt. Det som er viktig når man skal kjøpe spill er om det er verdt tiden din eller ikke. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 For å sette det på spissen andre veien, dersom Skyrim hadde kostet f.eks. 1299,- - hadde det fortsatt fått en 10'er? Tviler på at gjennomsnittetspilleren får særlig mer enn 10-20 timer ut av Skyrim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå