ATWindsor Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 "Én negativ kommentar fra en kompis kan bety mer enn 100 betalte annonser." Med utgangspunkt i meg selv så stemmer dette, eller i alle fall essensen i det. Kanskje ikke 100 er det rette tallet, men kommentarer/erfaringer fra brukere veier ofte tyngre enn annonser. Problemet med annonser er at de har som jobb å selge, og de vil da kun fokusere på det positive sidene, altså man får ikke balansert informasjon. Det gjør man ikke nødvendigvis fra tilfeldige forum brukere eller fra de som har lagt igjen en kommentar i nettbutikken, men der har man mulighet til å danne seg ett bildet på summen av innleggene. Det spiller også en rolle hvor godt man kjenner personen, bak ett forum alias eller i form av venner eller bekjente. Det gjør det for meg også, om en kompis sier at en elektrobutikk har lurt han, så vil det sitte i lenge, mye lengre enn det tar for butikken å kjøre igjennom hundre annonser. AtW Har sett forum ol. som fungerer som "Easybring" men har selv for lenge siden kommet til den konklusjon at jeg ikke vil ta sjansen på slike tjenester. Jeg kan vel kanskje muligens sende noe som enkelt vil la seg erstatte med noen fremmede, men hadde aldri våget å frakte noe selv over grensen for vilt fremmede. Plutselig sitter du der i ditt livs verste trøbbel fordi bagasjen inneholdt noe den ikke skulle ha gjort. Jeg synes sånne tjenester er fine, skjønner at det ikke er for alle, men det er jo veldig fint at folk er villig til å stole på hverandre. Tror det er bra for samfunnet. AtW Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 easybring virker mer som ett forsøk på å tjene store penger på forsikringer enn en vennlig p2p tjeneste. Selvsagt ønsker de å tjene penger. Skal det liksom være negativt? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg _TROR_ jeg i meget liten grad blir påvirket av reklame. Uansett hva jeg kjøper nå til dags (foruten klær o.l.) så tar jeg meg heller bryet å sjekke hva venner mener og hva forskjellige nettforum og tester sier. Og kjøpe noe fordi reklamen sier det er århundrets oppfinnelse gjør man rett og slett ikke i disse dager når man kan undersøke det selv ved hjelp av få tastetrykk. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Skal innrømme at eg per i dags dato prøver å undersøke nesten alt eg handler som ikkje skal spises -- og sistnevnte kan det hende eg gjør også ein gang i blant. Og då kikke eg ikkje etter alle som likte saken. Eg leite etter konkrete problemer og ting eg burde være klar over. F.eks er det åpenbart at eg ikkje har tenkt å bruka penger på nettsider som tar evig lang tid på å frakte ting som er tilgjengelig i hyllene deira allerede. Eg er heller lite hypp på butikker som henviser til gjentatte tilfeller av dårlig behandling av kunder. Etc. Når eg går glipp av omtrent samtlige annonser som eksisterer er det også ikkje lika lett for dei å tjena penger på å bruka reklame. Så 100 annonser har mindre kraft enn ein kommentar? Det kan eg egentlig sjå for meg. Det er likevel også ikkje meint bokstavlig talt hundre annonser da, som eg trur folk enten skjønner eller burde skjønne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå