fredrikriseth Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Aksepter det eller dø, skriver Anders Gulbrandsen. Kommentar: Kundene har makta Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 "Én negativ kommentar fra en kompis kan bety mer enn 100 betalte annonser." Virkelig? 1 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 "Én negativ kommentar fra en kompis kan bety mer enn 100 betalte annonser." Virkelig? Det hadde vært interessant å vite om dette var noe med grunnlag i faktisk statistikk eller bare ren synsing fra enten forfatteren eller de som artikkelen omhandlet. Det virker vel mye ja... Det sagt så er nok å unngå (veldig) negative kommentarer sikkert veldig mye verdt for de stedene som lever på sitt rykte for høy kvalitet. Det er stor forskjell på å ha 99,9% positiv feedback og ha 95% positiv feedback. "konservative" kunder med relativt god råd (typ foreldregenerasjonen til den gjennomsnittlige hw.no forumbrukeren f.eks) er nok av den sorten som gjerne betaler litt mer for noe de ser på som en "garantert" god bo-oplevelse. Dette smart-bring greiene virker også smart (pun not intended) hvis systemet bare er robust nok og det oppnår kritisk masse til at det blir brukbart. Jeg er litt fan av slike p2p distribuerte tjenester som både bringer mennesker litt nærmere samtidig som det sparer penger og ressurser. Sikkert veldig kjekt for unge mennesker uten mye penger i lommen som roadtrip'er (selv om det fenomenet er litt mindre utbredt her i Norge vel og merke). -Stigma Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) glem det.............. Endret 24. januar 2012 av TaZ Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 [ Dette smart-bring greiene virker også smart (pun not intended) hvis systemet bare er robust nok og det oppnår kritisk masse til at det blir brukbart. Jeg er litt fan av slike p2p distribuerte tjenester som både bringer mennesker litt nærmere samtidig som det sparer penger og ressurser. Sikkert veldig kjekt for unge mennesker uten mye penger i lommen som roadtrip'er (selv om det fenomenet er litt mindre utbredt her i Norge vel og merke). -Stigma Jeg har sett på flere forum at folk avtaler og frakter ting for hverandre. Har selv sendt noe på den måten 2 ganger uten problem. Forresten løses maaaange problemer som sikkert noen bedrifter kunne ha tenkt seg å tjene penger på i høyt tempo på nettforum verden over. -Hadde bedrifter vært flinkere til å tilfredsstille kundene sine behov hadde kanskje flere valgt å betale for å få løst de problemene,men så lenge man får kjappere og bedre "service" av fremmede på nett enn man gjør i en butikk,ja da velger nå ihvertfall jeg å slenge inn spørsmål i ett eller annet forum. *Finnes mange butikker som er dyktige og kapable,men hvor mange av dem har døgnåpent med "chat" uten at det koster en eneste krone(tenk om man regnet ut "verdien" av de rådene folk med datatrøbbel har fått her siden oppstart,da tipper jeg vi runder 50 kroner fort ). God artikkel forresten. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 "Én negativ kommentar fra en kompis kan bety mer enn 100 betalte annonser" Vel - sier ikke utsagnet noe om hvor balansert artikkelens forfatter er i området mellom reklamens makt og kundens makt ? Ville han innbille meg at kundens makt er større en reklamens ? Jeg kan forsikre ham om at det ser ikke slik ut - i dagens läge. Så håper jeg jo for all del at en negativ kommentar har noe å si....... 1 Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Interessant artikkel. Både easybring og lendingclub må jeg sjekke ut. Alt teknologi som fjerner fordyrende mellomledd og gir makten tilbake til kundene er en god ting spør du meg. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Litt pirk: "På kiva.org kan du gi penger direkte til veldedige formål" En LÅNER penger rentefritt til enkeltpersoner eller grupper gjennom kiva.org. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Et alternativ til å holde kunden hellig, levere en tjeneste de setter pris på og gi god service er bare å kjøpe deg samme resultat. Og det tror jeg aldri har vært lettere enn i dag. Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) easybring virker mer som ett forsøk på å tjene store penger på forsikringer enn en vennlig p2p tjeneste. Endret 24. januar 2012 av cptCory Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 easybring virker mer som ett forsøk på å tjene store penger på forsikringer enn en vennlig p2p tjeneste. Bak hver ny virksomhet, finnes det også nye måter å skaffe fortjeneste på..! Nye muligheter i et nytt marked. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 "Én negativ kommentar fra en kompis kan bety mer enn 100 betalte annonser."Virkelig? Du skal nok ikke se bort fra at det stemmer, gitt at vi snakker om _kompis_, og ikke en tilfeldig person på et nettforum. Hvis en av dine venner sier "styr unna", og du kjenner vedkommende godt nok til at du vet at det er et snev av troverdighet i det han sier, hører man som regel på ham... Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 "Én negativ kommentar fra en kompis kan bety mer enn 100 betalte annonser." Med utgangspunkt i meg selv så stemmer dette, eller i alle fall essensen i det. Kanskje ikke 100 er det rette tallet, men kommentarer/erfaringer fra brukere veier ofte tyngre enn annonser. Problemet med annonser er at de har som jobb å selge, og de vil da kun fokusere på det positive sidene, altså man får ikke balansert informasjon. Det gjør man ikke nødvendigvis fra tilfeldige forum brukere eller fra de som har lagt igjen en kommentar i nettbutikken, men der har man mulighet til å danne seg ett bildet på summen av innleggene. Det spiller også en rolle hvor godt man kjenner personen, bak ett forum alias eller i form av venner eller bekjente. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Har sett forum ol. som fungerer som "Easybring" men har selv for lenge siden kommet til den konklusjon at jeg ikke vil ta sjansen på slike tjenester. Jeg kan vel kanskje muligens sende noe som enkelt vil la seg erstatte med noen fremmede, men hadde aldri våget å frakte noe selv over grensen for vilt fremmede. Plutselig sitter du der i ditt livs verste trøbbel fordi bagasjen inneholdt noe den ikke skulle ha gjort. Lenke til kommentar
Sinusn Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Skummelt når ein bruker skriver ein negativ bruker anmeldelse av eit produkt på nett, fordi bruker ikkje har forstått og bruke produktet rett. Folk som har jobbet i butikk kjenner seg sikkert i gjenn folk klager på dei rareste ting, sjølv om det er bruker feil. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Man vil alltid få en og annen urettmessig negativ respons som kan være basert å misforståelser ol. men jeg tror likevel disse vil drukne i det store flertallet av andre responser. Om man begynner å få flere negative responser bør man skjønne at noe kanskje ikke er helt som det bør være og innrette seg deretter. Lenke til kommentar
Sinusn Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Man vil alltid få en og annen urettmessig negativ respons som kan være basert å misforståelser ol. men jeg tror likevel disse vil drukne i det store flertallet av andre responser. Om man begynner å få flere negative responser bør man skjønne at noe kanskje ikke er helt som det bør være og innrette seg deretter. På dei store sidene som komplett osv vill disse drokne litt i mengen. Men viss nå denne komentaren kom først, ville du ikkje vere litt skeptisk. ? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jo men sjansen for at noe slik skal skje er jo forsvinnende liten og må regnes som ren uflaks. Mange firmaer/hotell etc. vil også i oppstartsfasen strekke seg en god del utover det vanlige nettopp for å unngå at man tilfeldigvis får dårlig omtale i denne kritiske fasen. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 "Én negativ kommentar fra en kompis kan bety mer enn 100 betalte annonser"Vel - sier ikke utsagnet noe om hvor balansert artikkelens forfatter er i området mellom reklamens makt og kundens makt ? Ville han innbille meg at kundens makt er større en reklamens ?Jeg kan forsikre ham om at det ser ikke slik ut - i dagens läge.Så håper jeg jo for all del at en negativ kommentar har noe å si....... Legg merke til nøkkelordet "Kompiss", om det er 100 poster som lovpriser driter du i om forumtroll og anoyboy sier det er noe dritt da du vet at noen aldri blir fornøyde. Lenke til kommentar
goooser Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg har det inntrykket at en del av de større internasjonale bedriftene ser på kundene som fiender, som helst skal utnyttes og misbrukes så langt det går - så lenge de kan presse ut noen krone ekstra. Det som er trist med disse er at de ofte sitter med så mye makt med sine kontakter i forskjellige lands regjeringer at de sitter trygt uavhengig av hva de gjør. Eksempler på dette ser vi jo særlig innen film og musikk bransjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå