Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Enhetsdriverfeil ved installasjon av Windows 7 fra USB

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp åpnet min multicom Kunshan p150 og skal installere Windows 7 home premium N full via USB minnepenn siden pc'en kommer med 2 hdds og uten DVD rom.

Problemet er bare at når jeg trykker Installer nå popper det opp en melding om at det mangler nødvendig enhetsdriver for cd/DVD-stasjon og da kan jeg ikke velge driver som skal installeres

Noen kloke svar på hva jeg skal gjøre ? Prøvde å putte i driver cden i en ekstern DVD rom men ingenting skjer . Er dette en feil på maskinen eller er det bare jeg som gjør noe feil/ ikke har gjort noe ?

Det er ikke noen cd rom installert på maskinen så vet ikke hvorfor denne meldingen popper opp

EDiT: problemet var enkelt å løse etter litt leting på nettet , viser seg at jeg måtte bytte fra en USB port til en annen for at Windows skulle kjøre videre.

Poster linken jeg fant løsningen på sånn i tilfellet andre kan ha noen lignende problemer:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/a-required-cddvd-device-driver-is-missing-usb/61eda679-66cc-4512-b175-d02871394461

Endret av Hammertime
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...