tettismannen Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Hei Skal kjøpe ny pc beregnet til spill, pris +/- 10 000 kr. Har sett på denne ferdig bygde pcen til 11000. Men jeg lurer på om det er mye å spare på å kjøpe de i deler å sette sammen selv, har drevet en del med bygging så det er ikke noe problem. Så lenge jeg får vite hvilke deler som passer sammen osv. Noen som har forslag til andre tilbud? Eller vil gi meg en liste over deler som går fint sammen og blir til en pc med bra trøkk i? (Trenger forresten alt utenom mus) På forhånd takk, hilsen utdatert hobby pc bygger. Endret 25. januar 2012 av tettismannen Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Hei Skal kjøpe ny pc beregnet til spill, pris +/- 10 000 kr. Har sett på denne ferdig bygde pcen til 11000. Men jeg lurer på om det er mye å spare på å kjøpe de i deler å sette sammen selv, har drevet en del med bygging så det er ikke noe problem. Så lenge jeg får vite hvilke deler som passer sammen osv. Noen som har forslag til andre tilbud? Eller vil gi meg en liste over deler som går fint sammen og blir til en pc med bra trøkk i? (Trenger forresten alt utenom mus) På forhånd takk, hilsen utdatert hobby pc bygger. Regner med du skal spille sjekk deler på dustinhome.no bra utvalg, flott service og lave priser. Se etter: Prosessor: Intel core I5 2500k Hovedkort:Z68 brikkesett, gjerne asus kort SSD disk : Samsung 830 i valgfri størrelse Billig snurredisk hvis du ikke har liggende: Forslag Ram: 8 gb DDr3 ram uten høye kjøleribber Kabinett: finn noe i din prisklasse med design du er fornøyd med, f.eks fractal design R3 Strømforsyning: Minst 600 watt av merket Corsair let også etter om du finner med modulære kabler Skjermkort: Hd 6950 kommer i starten av februar og kommer til å koste rett over 3k så vent med å bestille Edit: jeg kan ikke se hvor mye det koster fordi jeg kan ikke fjerne mitt eget oppsett Endret 24. januar 2012 av Gurre Lenke til kommentar
tettismannen Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Takker for svar! Ja skal bare være en god spill-pc Et par ting jeg lurer på. Er litt grønn på dette feltet så kan du gi meg en link eller forklare litt nærmere hva Z68 brikkesett er? Forstår det er hovedkort, men kommer opp mye rart når jeg søker på det Samme gjelder egentlig ram. Hadde vert fantastisk hvis du hadde gitt meg en link der og på den du mener. Og som sagt så er jeg veldig utdatert på området, så lurer på hva i all hverden SSD disk er for noe Og til slutt, vanskelig å vente til begynnelsen av februrar, men finner det kortet på dustinhome, men vet ikke om det er det du mener: http://www.dustinhome.no/sapphire-radeon-hd6950-2gb-gddr5-pci-e-dvi-hdmi-dp/product/5010610455?intcmp=searchProvider_dacsa Hvis ikke, kan du anbefale ett som er tilgjengelig nå? Takker igjen! Lenke til kommentar
tettismannen Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Fant forresten et hovedkort som kan virke grei. http://www.dustinhome.no/asus-p8z68-v-pro-gen3-z68-s-1155-atx/product/5010610909 Enig? Endret 24. januar 2012 av tettismannen Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) oj skriveleif fra meg, jeg mente 7950 som er etterfølgeren til skjermkortet du linka til Z68 brikkesettet er en blanding av P67 hovedkort som man overklokker med og H61 hvor man kan bruke den innebygde grafikken i Sandy bridge prosessorene. SSD disk er en slags harddisk men er mye raskere. Hvis du installerer Windows på den kan pcen starte opp i løpet av ca 20-30 sekunder avhengig av disk. Ram: Rambrikkene som er det nyeste nå er DDR 3. her er et forslag Edit: ser at du trenger skjerm, skal det være inkludert i de 11 tusen eller utenom? Endret 24. januar 2012 av Gurre Lenke til kommentar
tettismannen Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Ja skjerm bør være inkludert i den prisen, men går det litt over er det ikke krise. PCen må bestilles helst i morgen, så lurer på om det skjermkortet jeg linket er veldig mye dårligere en det som kommer i februar. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Gå for et hd 6950 det er bra nok Har du satt sammen et oppsett nå? skjerm har jeg forøvrig nesten ikke peiling på Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Tok meg og sette opp et oppsett. 8 GB RAM, HD 7970, i5 2500k osv. Dersom du ønsker og bruke mer penger på kabinett eller lagringsplass kan du vente til 7950 kommer, og kjøpe det istedet for 7970. Edit: Ser nå at skjerm må vere inkludert, som sagt; kjøp et billigere skjermkort. Endret 24. januar 2012 av oddsmurf Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Glimrende oppsett oddsmurf var det samme jeg så for meg Vent til hd 6950 og kjøp deg http://www.dustinhome.no/benq-g2450hm-24-wide-tft-led-black/product/5010619590?intcmp=searchProvider_dacsa skjermen. Lenke til kommentar
tettismannen Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Gurre: Holder på Nesten klar, men et par ting jeg er i tvil om, og skjerm er ikke så veldig viktig vil jeg tro, så lenge den er stor nok oddsmurf: Takk! Ser du har valgt et litt billigere hovedkort en det jeg tenkte, det jeg linket har støtte for pci-e 3 som kan være aktuelt ved en senere oppgradering. Og det skjermkortet du valgte var litt i dyreste laget spør du meg En ting til, har lest litt om SSD disk. Er det VIRKELIG nødvendig? har lite lyst å bruke 1500kr for å få pcen til å starte et minutt raskere. Og regner med det hjelper på lasting av spill og men er det virkelig verdt det? Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg har ikke SSD så skal ikke uttale meg om det, så jeg kan ikke svare på det spørsmålet. Men spar deg de 1500kr så kan du kjøpe en annen gang hvis du føler behov for det Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Bytt ut den hyperx ssden med en Samsung 830 på 64gb, trenger egentlig ikke mer, samt at den er mer stabil Lenke til kommentar
tettismannen Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Sløyfer SSD forløpig. Ser den kingston rammen oddsmurf valgte ikke er på lager, så velger heller den du linket Gurre, regner med det ikke er noe serlig forskjell på de. Lenke til kommentar
per17 Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Tro meg, du vil IKKE angre på et SSD kjøp! Det er ikke bare snakk om raskere oppstart, ALT blir raskere! Det føles så smooth at du vil aldri klare å gå tilbake til HDD for OS Lenke til kommentar
tettismannen Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Da er listen laget. Ser den grei ut? Lenke til kommentar
tettismannen Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Tro meg, du vil IKKE angre på et SSD kjøp! Det er ikke bare snakk om raskere oppstart, ALT blir raskere! Det føles så smooth at du vil aldri klare å gå tilbake til HDD for OS Hehe, ok. Jeg får ha det i bakhodet når jeg trykker på kjøp knappen, men tror jeg evt venter med det. Er jo noe jeg kan sette inn ved en senere anledning hvis jeg føler behovet er der. Lenke til kommentar
per17 Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Tro meg, du vil IKKE angre på et SSD kjøp! Det er ikke bare snakk om raskere oppstart, ALT blir raskere! Det føles så smooth at du vil aldri klare å gå tilbake til HDD for OS Hehe, ok. Jeg får ha det i bakhodet når jeg trykker på kjøp knappen, men tror jeg evt venter med det. Er jo noe jeg kan sette inn ved en senere anledning hvis jeg føler behovet er der. Joda, det er klart at f.eks skjermkort er langt viktigere i spill enn en ssd SSD er ikke et must før du har prøvd det, etterpå er det. Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) SSD er absoulutt et must, ville jeg si. Man slipper ALLE problemer med at pcen ikke svarer, samt at alt føles mer responsivt. Denn HyperX SSD'en er foresten en av de raskeste på markede. NCIX Tech Tips har en ganske fin video om SSD VS hard drive. Edit: Dersom du ikke vill legge så mye penger i SSD, kan og en billig SSD (Intel 310 40 GB, Crucial M4 64GB osv) funke som cahe. NCIX om caching: Endret 25. januar 2012 av oddsmurf Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 PC NetShop 3 års PC garanti Produksjon og testing av PC Cooler Master CM 690 II Lite Midi Tower Seasonic S12-II 620 BRONZE ASUS P8P67 EVO B3 P67 hovedkort S-1155 Intel Core i5 2500K Quad Prosessor Corsair Vengeance 8 GB DDR3 1600MHz CL9 Western Digital 1 TB Blue 3,5", SATA ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA Sony DVD Recorder 24x SATA Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Totalt ink. mva: 8 720,- Velg skjerm tastatur... selv Lenke til kommentar
tettismannen Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Vurderer å kjøpe et dyrere skjermkort. Har tenkt å bruke ca 4000kr. Har sett på denne: http://www.dustinhome.no/gigabyte-geforce-gtx-580-1536mb-pci-e-dvi-hdmi/product/5010550627?intcmp=searchProvider_dacsa Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå