Altitude Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hei! Noen som har forslag til gode bøker om militæret her? Norsk eller utenlands forsvar, kan også være på engelsk Jeg er spessielt på utkikk etter bøker som foregår under opplæringen eller som beskriver noe om motivasjonen bak valget om å verve seg, men tar godt imot bøker som omhandler operativ tjeneste og utenlandsoppdrag Jeg har lest "Elitesoldat" av Thomas Rathsack Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Sjekk ut Devil's Guard av Robert Elford. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 "In Stahlgewitteren" av Ernst Jünger. En av de beste soldatbøkene jeg har lest Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Starship Troopers av Robert Heinlein. En litt misforstått bok som egentlig kun handler om en soldats motivasjon og utvikling. Edit: Skriveleif. Endret 29. januar 2012 av Armalite66 Lenke til kommentar
trettentrettisju Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Med mandat til å drepe- Handler om norske skarpskyttere i Afghanistan. Generation Kill - Om amerikanske marinesoldater ved invaderingen av Irak. Vet ikke om det er dette du er ute etter, men kan personlig anbefale begge bøkene. Endret 8. februar 2012 av trettentrettisju Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå