Gå til innhold

[SOLVED] Alvorlig boot problem med ganske ny Asus G53SW

Celsior

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte en demobrukt G53sw-136v av digital impuls i oslo i romjula. Alt var vel og bra men 4gb minne ble litt lite så etter 1 ukes tid kjøpte jeg en 4gb crucial 1333 brikke og satt den i, vel og merke mens jeg var i butikken. Det som slo meg er at disse g-serie produktene består av vanvittig mye flimsy plastdeksler, tastaturet virker spesielt mykt og simpelt. Fikk litt sånn hp pavillion flashback. Dette palmrest plastdekslet fikk jeg selvfølgelig problemer med å få satt ordentlig på plass. Det midtre festet ved touchpaden vil ikke klikke på plass, antageligvis så er det bøyd/brukket og jeg ønsket ikke å slå på det eller hamre det på plass ved makt, av åpenbare grunner. Han bak kassa i butikken hadde jo ikke peiling så han bare stod der og måpte. Kunne like gjerne handla hos Siba eller over nettet...

Alt var vel og bra, ekstra minne gjorde virkelig susen for både BF3 og WiC, helt til sist søndag da jeg skulle spille litt. Men da fikk jeg denne gledesbeskjeden, rett etter asus logoen: "No bootable device insert boot disk and press any key". BIOS kunne fortelle meg at hdd ikke fantes lenger og dvd spilleren var det eneste gjenværende drev. Herlig! Dro tilbake til butikken (sist mandag, 23.) og ba om hjelp, i.e garantisupport. Eh, nei, ikke aktuelt var svaret fra selgeren. Jeg ble åpenbart fortvila. Så i dag faktisk (tirs 24.1), ringte jeg og fortalte min historie til Asus og de ba meg slappe av, Jørgen ved Asus support mente det mest sannsynlig var en garantisak likevel, på tross av min kronglete minne ekspansjon. Dette skulle vi fikse og ga meg et RMA nr og henviste meg til Infocare i Kongsvinger. Men, Infocare teknikeren kan jo på den andre siden, påstå at maskinen er manipulert eller enda verre, hentyde at jeg har skada hdd'en ved installasjon av deksler/minnebrikken.

Så jeg friker litt ut her, googlesøk forteller meg at det ikke er en ukjent problematikk dette her:

1) http://rog.asus.com/forum/showthread.php?2842-Odd-no-bootable-device-issue-g73jw

2) http://rog.asus.com/forum/showthread.php?7340-asus-g73-hard-drive-not-detected-after-reassembling.-50-for-whoever-gets-me-running

Mitt spm blir; er det noen andre der ute som har hatt samme problem som har Asus G-serie maskin? Eller har opplevd andre alvorlige problemer, sett i forhold til byggekvalitet?

Lurer på om jeg skulle kjøpt MSI GT780DXR (570m(!)/6gb ram) fra Elkjøp, de hadde jo tilbud her de to første ukene i jan på den skjønnheten til 9990. Oh well. Men det spørs vel meget om kvaliteten på de maskinene er noe bedre..?

Takker for alle konstruktive innspill her.

Endret av Celsior
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...