Gå til innhold

Hvordan lage "din ip" greie?


Anbefalte innlegg

De aller fleste misliker å få sin egen IP adresse vist på en webside.

De minst "opplyste" vil tilogmed kanskje forveksle det med "hacking".

Hva i allverden er hensikten med det?

 

Det er bare en kul funksjon. En spacefiller kan det jo også være, som det i dette tilfelle er.

Jeg har ikke hyllet det faktum at folk kan se ip'n sin på websiden min noe mer enn at det bare er litt kult.

 

Hvis man tror man blir hacket fordi ip'n vises på siden så er man jo helt ekstremt uopplyst da, tror ikke man finner slike folk på en side som tilbyr designs og websider til folk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig må serveren du har sidene dine på støtte PHP, men det er en nybegynner server om de ikke har PHP og finnes ikke mange av dem 8)

 

Du er ikke lite frekk da eller? :grumpy:

 

Ren apache med tomcat her takk!

Fortell meg en ting du kan gjøre med php som jeg ikke kan med servlets så er store deler av formuen min din!

 

Hvis du åpner øynene dine og titter rundt utenfor miljøet ditt så oppdager du etterhvert at det finnes andre ting :wink:

Php er mye brukt på informasjons- og nyhetssteder, men duger ikke hvis man skal implementere litt mer avansert forretningslogikk. Sett noen nettbanker bygget på php i det siste eller?

 

Sorry, men den kommentaren tror jeg du bør bite i deg rimelig fort kompis :roll:

 

PS, hvis du tolker det som om jeg er sint på deg, så er jeg ikke det, må bare fortelle deg at du ikke har sett hele verden :)

Mm, ok, selvfølgelig kunne jeg ikke mene at alle servere som ikke hadde php var nybegynnerservere, fordi er mange som ikke trenger det, og da er ikke særlig vits å kjøre det.

 

Jeg tenkte egentlig mer på sånne gratis webhotell, eller de normale vi pleier å låne til en billig penge.. Får du et webhotell som bare viser statiske html sider er det ikke så veldig kult. (Burde kanskje heller ha skrevet server-side script. Eller helst utelatt hele setningen. De andre server-side språkene jeg har prøvd er asp og litt coldfusion, jeg finner PHP bedre enn begge to)

 

Men jeg beklager at du følte deg tråkket på. Innlegget mitt var ikke særlig gjennomtenkt heller.

 

Forressten, når du sier at ingen nettbanker bruker PHP, hvorfor har det seg slik? Hva er PHP sine svakheter i denne sammenhengen?

Lenke til kommentar

Hehe, følte meg ikke tråkket på, fikk bare lyst til å kjefte opp om litt uvitenhet som er ute og går i enkelte miljøer.

No hard feelings :)

 

Grunnen til at ingen nettbanker bruker php er vel at php rett og slett ikke har kapasitet til å ta seg av de sikkerhetsmessige aspektene (<--nå er jeg på tynn is) og at det ikke er gode nok muligheter for å implementere forretningslogikk. Greit nok at php kan lese og skrive til en database, men jeg kan garantere at det er mange logiske lag med forretningslogikk mellom web-GUI og selve databasen hvor pengene "ligger lagret".

Lenke til kommentar
Hvis man tror man blir hacket fordi ip'n vises på siden så er man jo helt ekstremt uopplyst da, tror ikke man finner slike folk på en side som tilbyr designs og websider til folk :)

 

Er egentlig ganske mange uopplyste mennesker her i verden.

Det er mange som ikke kan noen verdens ting om data som har behov for å leie noen til å lage hjemmeside for seg.

Folk som ikke har så mye erfaring med data har også et litt rart forhold til IP adresser. Ingen liker tanken av at de blir logget hvor enn de trasker på veven, og når du trykker IP'n deres opp i trynet på de så vil nok de fleste reagere med litt skepsis.

 

Sier bare at det ikke er noe sjakktrekk, siden det heller ikke har noen hensikt overhodet. Er masse annet du kan bruke som fyllmasse som er bedre. Dagens dato f.eks. Andre har brukt sitater som fyllmasse ganske vellykket.

Lenke til kommentar
Hvis man tror man blir hacket fordi ip'n vises på siden så er man jo helt ekstremt uopplyst da, tror ikke man finner slike folk på en side som tilbyr designs og websider til folk :)

 

Er egentlig ganske mange uopplyste mennesker her i verden.

Det er mange som ikke kan noen verdens ting om data som har behov for å leie noen til å lage hjemmeside for seg.

Folk som ikke har så mye erfaring med data har også et litt rart forhold til IP adresser. Ingen liker tanken av at de blir logget hvor enn de trasker på veven, og når du trykker IP'n deres opp i trynet på de så vil nok de fleste reagere med litt skepsis.

 

Sier bare at det ikke er noe sjakktrekk, siden det heller ikke har noen hensikt overhodet. Er masse annet du kan bruke som fyllmasse som er bedre. Dagens dato f.eks. Andre har brukt sitater som fyllmasse ganske vellykket.

 

Det går sikkert greit, jeg skal fjerne den hvis noen klager.

*gjesp* er trøtt nå, legger meg jeg, god natt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...