Ekinorak Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hei, sliter litt med å finne ut hva jeg egentlig trenger. Det har seg slik at jeg har en soundbar som jeg har koblet til Tuneren min med RCA kabler, så har jeg en WDTV mediaspiller som er koblet til TVen med HDMI. Saken er at ingen av komponentene har noen passthrough, Så hvordan koble til begger lydkildene samtidig? Jeg har prøvd overgang til 3,5mm jack(fra rca) og koblet høyttaleren i hodetelefonutgangen på Tven, men lyden fra den utgangen er forferdelig kvalitet på (prøvd flere kabler). Om det hjelper her er alle utganger på de forskjellige komponentene: Høytalleer:RCA stereo, og Coax inngang Tuner:HDMI,Toslink, og RCA utganger WDTV: HDMI, Toslink og 3,5mm jack Utganger. Vil det virke å anskaffe seg en Toslink til Coax overgang? Så dem kostet 300kr, vil lyden da bli i stereo? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Bare for å oppklare: Du har en tuner (radio) koblet til en soundbar, og en mediaspiller koblet til TV og vil ha mediaspiller og tuner ut på soundbaren? Sikekr på at tuneren (radioen) ikke er en reciever/forsterker? Litt usikekr på hva du egentlig har, men foreslår følgende alternativer: 1 -Se om TV har en lyd UTGANG (RCA elelr optisk/toslink) og se om du kan koble lydplanken til den. Mediaplayeren kobles til TV med hdmi, samme med tuner. 2 -Er det receiver du har (ikke tuner) blir det litt rart da du burde hatt høyttalere koblet til recieveren, isteden for lydplanke. Da kan du koble mediaspiller til receiver og receiver til TV. 3 -Er det radio du har (FM/DAB) så burde den vært koblet til lydplanken hvis den har INNGANGER til det. Unngå overganger så mye du kan, mer bokser som fyller opp og flere dingser lyden skal gjennom som kan redusere kvaliteten. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Beklager jeg mente en Dekoder (Digital TV-mottaker) den har lydutgang for RCA og TOSLINK, samt en HDMI port. Problemet er vel at tven bare har innganger og ingen utganger, utenom en 3,5mm jack port som ikke fungerte skikkelig. Så jeg må få koblet Høytalleren sammen med Mediaspilleren og Dekoderen utenom tven. Endret 25. januar 2012 av Ekinorak Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 OK! Du har altså en TV som en dekoder, lydplanke og mediaspiller skal kobles til. Dekoder til TV med hdmi Mediaspilelr til TV med hdmi Lydplanke: Kabel med 3,5mm jack i ene enden og rca i andre. Jack til mediaspiller. RCA kabel fra dekoder. Du har da 2 stk kabler med rca. En switch emd 2x rca inn og 1x rca ut. Rca inn fra mediespiller og dekoder. Rca ut til lydplanke. Rca vekslere finnes fra hundrelappen, denne er bare et eksempel: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=156697175 Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Genial idè, den tar jeg! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå