Gå til innhold

problemer med dvi-i/dvi (??)

_howy

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et irriterende problem her.. Prøver å få skjermen min til å kjøre på dvi-kabelen, men den mottar bare signaler gjennom den analoge. Vet ikke hva som er galt, men kabelen jeg bruker er av denne typen M/M:

I173628.jpg

Tingen er at jeg må ha denne kabelen (ingen pinner over og under den flate horisontale pinnen) fordi det er det eneste skjermen min, en samsung 172t, støtter. På skjermkortet, sapphire 9800pro, er det plass til 2 pinner over og 2 pinner under den horisontale pinnen, men det er det jo ikke på kabelen.. er mulig å sette inn kabelen likevel, men det skjer ingenting.

Må jeg legge inn noen drivere (virker rart) for at dvi'en skal funke? må jeg ha en kabel med dvi-i på den ene enden og dvi på den andre (altså en kabel som ikke finnes)?

Kan noen hjelpe.. blir veldig frustrert her :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har kunnet grave fram, har du en DVI-D kabel, som kun støtter digitale monitorer(som monitoren din da tydeligvis er).

Grafikkortet ditt har utgang for DVI-I, som støtter både digitale og analoge monitorer(gamle LCD monitorer, trur eg).

Da skulle man jo tro at det skulle funke da.

Så jeg tror egentelig det er et software/driver innstillings problem.

Høyreklikk skrivebordet/Egenskaper/Innstillinger/Avansert/Displays/ og gå inn på FPD(flat panel display) innstillingene.

Erm....men dette får du jo ikke sett da, hvis ikke monitoren gir noe bilde in the first place.... Så.....

Ikke vet jeg. :shrug:

Håper jeg fikk deg i riktig retning ihvertfall.

Vil vel uansett anbefale deg å legge inn de nyeste grafikkort driverne hvis du ikke allerede har gjort det. Hvis du kjører standard Windows drivere kan jo det kanskje være problemet.

Og også ATi's nyeste kontrollpanel forresten.

Lenke til kommentar

takk for svaret..

tror jeg skjønner hva du mener, men virker ikke som jeg kan velge å sette igang dvi'en.. skjermen blir bare svart.. jaja. får teste det senere. får holde meg til den analoge inntil videre.

grunnen til at jeg vil ha dvi istedenfor er pga av det noen ganger blir flimmer på skjermen med den analoge :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...