_howy Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hei! Har et irriterende problem her.. Prøver å få skjermen min til å kjøre på dvi-kabelen, men den mottar bare signaler gjennom den analoge. Vet ikke hva som er galt, men kabelen jeg bruker er av denne typen M/M: Tingen er at jeg må ha denne kabelen (ingen pinner over og under den flate horisontale pinnen) fordi det er det eneste skjermen min, en samsung 172t, støtter. På skjermkortet, sapphire 9800pro, er det plass til 2 pinner over og 2 pinner under den horisontale pinnen, men det er det jo ikke på kabelen.. er mulig å sette inn kabelen likevel, men det skjer ingenting. Må jeg legge inn noen drivere (virker rart) for at dvi'en skal funke? må jeg ha en kabel med dvi-i på den ene enden og dvi på den andre (altså en kabel som ikke finnes)? Kan noen hjelpe.. blir veldig frustrert her Lenke til kommentar
John P. Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Etter det jeg har kunnet grave fram, har du en DVI-D kabel, som kun støtter digitale monitorer(som monitoren din da tydeligvis er). Grafikkortet ditt har utgang for DVI-I, som støtter både digitale og analoge monitorer(gamle LCD monitorer, trur eg). Da skulle man jo tro at det skulle funke da. Så jeg tror egentelig det er et software/driver innstillings problem. Høyreklikk skrivebordet/Egenskaper/Innstillinger/Avansert/Displays/ og gå inn på FPD(flat panel display) innstillingene. Erm....men dette får du jo ikke sett da, hvis ikke monitoren gir noe bilde in the first place.... Så..... Ikke vet jeg. Håper jeg fikk deg i riktig retning ihvertfall. Vil vel uansett anbefale deg å legge inn de nyeste grafikkort driverne hvis du ikke allerede har gjort det. Hvis du kjører standard Windows drivere kan jo det kanskje være problemet. Og også ATi's nyeste kontrollpanel forresten. Lenke til kommentar
_howy Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 takk for svaret.. tror jeg skjønner hva du mener, men virker ikke som jeg kan velge å sette igang dvi'en.. skjermen blir bare svart.. jaja. får teste det senere. får holde meg til den analoge inntil videre. grunnen til at jeg vil ha dvi istedenfor er pga av det noen ganger blir flimmer på skjermen med den analoge Lenke til kommentar
_howy Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 ojoj... tok 3 sek (3 sek ja) å laste ned den 15MB pakken :smile: Lenke til kommentar
_howy Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Jo der funka d jaggu meg ta.. måtte installere "blablabal DIGITAL blablabla" og ikke den analoge som lå der fra før.. takker for hjelpen John P. skylder deg en der Lenke til kommentar
John P. Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Det skal være en Exit/Source Select knapp på fronten av monitoren. Har du brukt den for å skifte fra Analog til Digital? Tror nok du må det. Er vel en del av menyen i så fall. [edit]OK - ser nå at det funka. Det var bra. [/edit] Lenke til kommentar
jokki Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 edit: skulle teste web-siden min i en post og det var altså ikke meningen å poste den. Jeg kan desverre ikke svare på spørsmålet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå