Setter Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Har en Engelsk setter på 9 år som ofte(hver dag) bråvåkner hvor hun bjeffer og knurrer og er ekstremt aggressiv. Hun reagerer ikke på tiltale og roer seg ikke ned før etter hun etterhvert blir seg selv igjen. Dette er helt uprovosert og det er ingen som "plager" henne mens hun sover. Disse anfallene kan vare fra noen sekunder til flere minutter. Hun har angrepet en av de andre hundene våre da hun har våknet slik, men aldri mennesker. Da hun er i denne tilstanden virker hun ekstremt redd og stirrer ut i luften mens hun er sint, sinne er ikke rettet mot noe spesielt, men hun tar det gjerne ut på den andre hunden om den er i nærheten. Da hun blir veldig sliten etter å ha gått i skogen, kan hun bli helt paralysert og rister på hodet. hun klarer såvidt å gå da hun blir slik og reagerer heller ikke her på tiltale. Lurer på om dette kan henge sammen og om noen har hørt om noe lignende før, siden dette er et stort problem. Lenke til kommentar
MedaDwor Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Dette likner på epilepsi. Det har jeg opplevt på 2 hunder tidligere og er ikke særlig morsomt. Vår første hund fikk første anfall ute på dagtid og den avlivet vi da vi fikk vite at det var epilepsi, hunden var da 11 år(buhund) Vår fjerde hund, en blandrase, fikk første anfall på natten. Der valgte vi behandling med sterke medisiner i ca et halvår før vi avlivet. Vi valgte å avlive, da hunden fikk så sterke medisiner at den sluttet å være en aktiv hund. Jeg håper for deres skyld at det ikke er epilepsi, men dere burde nok ta en tur til veterinær å få det sjekket. Lenke til kommentar
Setter Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Dette likner på epilepsi. Det har jeg opplevt på 2 hunder tidligere og er ikke særlig morsomt. Vår første hund fikk første anfall ute på dagtid og den avlivet vi da vi fikk vite at det var epilepsi, hunden var da 11 år(buhund) Vår fjerde hund, en blandrase, fikk første anfall på natten. Der valgte vi behandling med sterke medisiner i ca et halvår før vi avlivet. Vi valgte å avlive, da hunden fikk så sterke medisiner at den sluttet å være en aktiv hund. Jeg håper for deres skyld at det ikke er epilepsi, men dere burde nok ta en tur til veterinær å få det sjekket. Takk for svar! har faktisk tenkt på dette, men hunden fungere veldig bra ellers uten om disse anfallene. Det er en veldig spesiell hund. kan nevne at hun ikke fikk løpetid før hun var 5 år, noe som er heller uvanlig. Veterinæren mente at Hun bare rett og slett var "senil", noe jeg har vondt for å tro mtp at hund alltid har vært litt utenom det vanlige. I ditt tilfelle, var anfallene daglig, eller mer sjeldent? Og ble den aggressiv, eller var det rolige anfall? Endret 24. januar 2012 av Setter Lenke til kommentar
MedaDwor Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hos oss i den andre hundens tilfelle, var det nattlig og variterte mellom rolige og hissige anfall. Når den våknet fra anfallene som varte mellom 2 og ti minutter, peste den litt til den ble seg selv. Kunne se utrolig farlig ut til tider, noe som ellers aldri var et proglem. Vår veterenær sa at det var epilepsi som ble utløst av søvn. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått til enda en veterinær med henne. I morgen. Lenke til kommentar
Setter Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått til enda en veterinær med henne. I morgen. ja må nesten gjøre det snart, men ingen som har noen andre ideer til hva det kan være? synes egentlig alt er litt merkelig med den hunden, mtp sen løpetid og disse anfallene, som bare blir verre og verre. Lenke til kommentar
Milli00 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Dette likner på epilepsi. Det har jeg opplevt på 2 hunder tidligere og er ikke særlig morsomt. Vår første hund fikk første anfall ute på dagtid og den avlivet vi da vi fikk vite at det var epilepsi, hunden var da 11 år(buhund) Vår fjerde hund, en blandrase, fikk første anfall på natten. Der valgte vi behandling med sterke medisiner i ca et halvår før vi avlivet. Vi valgte å avlive, da hunden fikk så sterke medisiner at den sluttet å være en aktiv hund. Jeg håper for deres skyld at det ikke er epilepsi, men dere burde nok ta en tur til veterinær å få det sjekket. Det kan også være at hunden deres drømmer eller ser/lukter noe den liker eller ikke liker eller lignende. prøv å se om hunden deres gjør noe ved en ting eller noe. har selv en hund på snart 5 og han har våknet et par ganger på samme måte og det var at han luktet søppelen vår for hunder har god luktesans. kan også være dette Lenke til kommentar
Setter Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Dette likner på epilepsi. Det har jeg opplevt på 2 hunder tidligere og er ikke særlig morsomt. Vår første hund fikk første anfall ute på dagtid og den avlivet vi da vi fikk vite at det var epilepsi, hunden var da 11 år(buhund) Vår fjerde hund, en blandrase, fikk første anfall på natten. Der valgte vi behandling med sterke medisiner i ca et halvår før vi avlivet. Vi valgte å avlive, da hunden fikk så sterke medisiner at den sluttet å være en aktiv hund. Jeg håper for deres skyld at det ikke er epilepsi, men dere burde nok ta en tur til veterinær å få det sjekket. Det kan også være at hunden deres drømmer eller ser/lukter noe den liker eller ikke liker eller lignende. prøv å se om hunden deres gjør noe ved en ting eller noe. har selv en hund på snart 5 og han har våknet et par ganger på samme måte og det var at han luktet søppelen vår for hunder har god luktesans. kan også være dette Hei vi har tenkt på dette og ofte sett at hundene bråvåkner siden de har drømt osv. Dette derimot er noe helt annet, siden hun er så mye mer aggressiv og det varer mye lenger enn da det bare er en drøm. Ble hunden deres sint av å lukte søppelet deres? haha Lenke til kommentar
Milli00 Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Dette likner på epilepsi. Det har jeg opplevt på 2 hunder tidligere og er ikke særlig morsomt. Vår første hund fikk første anfall ute på dagtid og den avlivet vi da vi fikk vite at det var epilepsi, hunden var da 11 år(buhund) Vår fjerde hund, en blandrase, fikk første anfall på natten. Der valgte vi behandling med sterke medisiner i ca et halvår før vi avlivet. Vi valgte å avlive, da hunden fikk så sterke medisiner at den sluttet å være en aktiv hund. Jeg håper for deres skyld at det ikke er epilepsi, men dere burde nok ta en tur til veterinær å få det sjekket. Det kan også være at hunden deres drømmer eller ser/lukter noe den liker eller ikke liker eller lignende. prøv å se om hunden deres gjør noe ved en ting eller noe. har selv en hund på snart 5 og han har våknet et par ganger på samme måte og det var at han luktet søppelen vår for hunder har god luktesans. kan også være dette Hei vi har tenkt på dette og ofte sett at hundene bråvåkner siden de har drømt osv. Dette derimot er noe helt annet, siden hun er så mye mer aggressiv og det varer mye lenger enn da det bare er en drøm. Ble hunden deres sint av å lukte søppelet deres? haha hehe! nei hunden vår ble ikke sint av det men han reagerte på en eller anne måte som varte en stund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå