CFD Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Halloen dere. Første posten min (tror jeg ) i dette forumet. Burde egentlig ha begynt for lenge siden ,men nok om det. JEg kan litt VB6 ,men desverre ikke nok (den boken jeg har er ikke så avansert) til og lage et program som gir ut en frekvens som man kan taste inn et i et lite vindu. Så hvis noen har kode til et slikt program eller allerede har laget et slikt program ville jeg vært meget glad hvis dere kan gi dette til meg eller postet det her. Grunnen til at jeg trenger det er at jeg holder på og skrive en artikkel om en ting som trenger en oscylator og jeg tenkte at det ville blitt mye morsommere hvis man hadde et lite vindu som man kunne tastet inn frekvensen. Blir liksom morsommere enn og skru på et potmeter det. EDIT: Ser det er endel personer som ikke skjønte hva jeg mente: Forklarer da alt sammen meget kort. Er det noen her som kan skrive et VB program som kan gi meg en frekvens ut på en av portene? Man må kunne taste inn frekvensen. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Ja, jeg kan. Gidder jeg? Nei. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 vil du skyte ut frekvenser på parallell/serie port? Vil du lage firkantpulser slik at du kan vise det på et oscillioskop? kan jo bruke parallell porten... bare koble opp på Data nr1 og jord (husker ikke plasseringa av pinnene på parallell porten, søk litt på google) (kan vb men jeg har holdt meg laaangt unna parallell og serie porter grunnet win2000/winxp som er no herk å lage kode til slikt i.) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Texaco: Du har helt rett. Vil ha en frekvens ut på en av portene. Tenkte primært på comport og paralellport. Jeg kan gjøre dette i pascal (vi hadde litt om dette på skolen) ,men og åpne et dos vindu hver gang er ikke så veldig morsomt. Dermed er det bedre og ha et vindu. Jeg får ikke kontakt med comporten. Er det som er problemet. Har laget en 555krets med kondensatorer jo motstander,men det er mye mer fancy med noe software. Har også koblet fikset slik at jeg tar frekvensen ut ifra RPM telleren på vifte (Satt det opp ,men ikke testet det enda grunnet mangel på utstyr og tid) Derfor så hadde jeg håpet at noen kunne skrive et lite program ( hvor man kunne sette en frekvens. Kan logge over tid og lage graf av det ,så programmet er noenlunde ferdig utenom det med comporten. Så jeg håper noen personer kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hmm dette hørtes noenlunde vanskelig ut med VB. Hørt om folk som har klart å sende til seriell tror jeg, men alt annet har vært noe dritt... Vil heller satse på å gjøre det i et annet språk, legge det inn i en dll og kalle på den fra VB... det man eller s gjør med all vb programmering... why stop now? 8) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Så jeg kan legge VB6 oppå det Pascal programmet jeg har skrevet? Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Lag en ny modul og legg til følgende linje: Declare Function <din_frekvens_funksjon> Lib "navnet_på_din_dll" (ByVal <arg1> As <datatype>, ByVal <arg2> As <datatype>) As <datatype> nå kan du kalle <din_frekvens_funksjon> hvorsomhelst i vb-programmet ditt. Jeg antar her at du klarer å kompilere pascal koden din til en dll, for det vet ikke jeg :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå