Kentakinte Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Hei. Jeg og kjæresten snakker om å flytte sammen, og jeg lurer da på om jeg skal selge min leilighet eller leie den ut. Har funnet ut at det er lettere å leie ut en bolig i et helt år enn bare 8 måneder f.eks. Men hvis jeg leier ut boligen i ett helt år for så å selge den må jeg betale skatt av fortjenesten jeg har hatt på boligen da jeg må ha bodd i leiligheten i minimum 12 av de siste 24 månedene. Mitt spørsmål er da om jeg etter utleieperieoden kan flytte inn i min egen leilighet i den tiden det tar å selge den for på den måten å komme unna beskattingen av fortjenesten? Vil jo da ha bodd der i 12 av de siste 24 månedene, bare delt opp på hver side av utleien. Endret 24. januar 2012 av Kentakinte Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 http://www.skatteetaten.no/no/Brosjyrer-og-boker/Salg-mv-av-fast-eiendom/?chapter=42638#kapitteltekst Om botid Botid regnes fra og med den dagen du flytter inn i boligen og den avbrytes enten av tidspunktet for realisasjon eller utflyttingsdagen. Selve dagen for realisasjon eller utflytting regnes også med ved beregning av botiden. Botid regnes vanligvis bare i den perioden du er eier av boligen. Er det flere botidsperioder innefor toårsperioden, legges disse sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå