- Cre8or - Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hei. Lurer på om det er normalt at ved spill, som feks deus-ex-hm, så er det kun 1 kjerne som belastes tilnærmet 100%.? De 3 andre kjernene ligger på rundt 30%. Eller har dette noe med spillet i seg selv å gjøre? (hva det trenger?) 2500k@4,8Ghz Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Du vil ikke klare og kjøre alle kjernene på 100% eller på lik belastning for å si det mer nyansert, så det du ser er rimelig normalt. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hei. Lurer på om det er normalt at ved spill, som feks deus-ex-hm, så er det kun 1 kjerne som belastes tilnærmet 100%.? De 3 andre kjernene ligger på rundt 30%. Eller har dette noe med spillet i seg selv å gjøre? (hva det trenger?) 2500k@4,8Ghz Er det snakk om nyeste spillet eller den klassiske originalen? Dette vil kort sagt avhenge av spillet. Noen spill vil kun belaste 1 kjerne spesiellt hardt, med bare litt mindre arbeid fordelt mellom de andre gjenværende. Andre spill har både mulighet til - og kodestøtte for - å kunne belaste alle kjernene nesten likt og dermed utnytte den fulle kapasiteten veldig bra. Et eksempel på dette fra noe jeg spiller for tiden måtte vel være BF3, som er et prakteksempel på god multithreading støtte. Det kan altså være helt normalt, og det høres ikke abnormalt ut om du ikke har mistenkelig svak ytelse. Hvis dette bare er slik spillet oppfører seg så er det ikke noe du kan gjøre videre med det egentlig. Det bør jo dog absolutt kjøre glimrende på 4,8Ghz 2500K - ellers forstår jeg ingenting. Deus Ex: Human revolution er jo ikke på langt nær så krevende at du trenger noe så raskt for å faktisk makse det ved mindre kanskje du bruker noe stort eyefinity-oppsett. Skal du ha noe mer nøyaktig svar så må du spesifisere om du snakker om human revolution, og så se om noen andre kan gi deg en praktisk måling på om det er slik multithreadingen belaster kjernene når spillet kjøres. Jeg har det desverre ikke installert selv (og sjekket det aldri da jeg hadde det installert). -Stigma Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Hei. Lurer på om det er normalt at ved spill, som feks deus-ex-hm, så er det kun 1 kjerne som belastes tilnærmet 100%.? De 3 andre kjernene ligger på rundt 30%. Eller har dette noe med spillet i seg selv å gjøre? (hva det trenger?) 2500k@4,8Ghz Er det snakk om nyeste spillet eller den klassiske originalen? Dette vil kort sagt avhenge av spillet. Noen spill vil kun belaste 1 kjerne spesiellt hardt, med bare litt mindre arbeid fordelt mellom de andre gjenværende. Andre spill har både mulighet til - og kodestøtte for - å kunne belaste alle kjernene nesten likt og dermed utnytte den fulle kapasiteten veldig bra. Et eksempel på dette fra noe jeg spiller for tiden måtte vel være BF3, som er et prakteksempel på god multithreading støtte. Det kan altså være helt normalt, og det høres ikke abnormalt ut om du ikke har mistenkelig svak ytelse. Hvis dette bare er slik spillet oppfører seg så er det ikke noe du kan gjøre videre med det egentlig. Det bør jo dog absolutt kjøre glimrende på 4,8Ghz 2500K - ellers forstår jeg ingenting. Deus Ex: Human revolution er jo ikke på langt nær så krevende at du trenger noe så raskt for å faktisk makse det ved mindre kanskje du bruker noe stort eyefinity-oppsett. Skal du ha noe mer nøyaktig svar så må du spesifisere om du snakker om human revolution, og så se om noen andre kan gi deg en praktisk måling på om det er slik multithreadingen belaster kjernene når spillet kjøres. Jeg har det desverre ikke installert selv (og sjekket det aldri da jeg hadde det installert). -Stigma Takk for svar.. Er human revolution ja. Glemte spesifisere det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå