Reynolds Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hei! Eg har nettopp gått til innkjøp av ny pulsklokke, type PolarFT80. Tidligare hadde eg PolarF40. Før kvar trening, så sjekkar eg dagsformen med OwnZone funksjonen. Da finner den som regel følgande soner: Sone1: 118-136 bpm (60-69% av makspuls) Sone2: 137-156 bpm (70 - 80% av makspuls) Sone3: 157 - 176 bpm (80-90% av makspuls) Kan dette stemme? Denne klokka her er mykje "snillare" med talla for kcal-forbrenning enn F40modellen. Klokka viser meir forbrent kcal enn kva tredemølla viser også, til og med. No skal det seiast at eg trenar ofte før frukost. Eg er ei jente på 23 år, 163cm høg og 57kg. Lenke til kommentar
MaritaM Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Har delvis samme problem, dvs at min Garmin 305 viser noe ganske annet enn tredmølle for samme løp. Så ja, jeg vet ikke om man skal ta disse kaloriene så bokstavlig. Hvis du trener på helt tom mage kan du få noen stresshormoner etc. som ikke nødvendigvis er bra for å forbrenne fett og bygge muskler. Fikk det problemet selv etterhvert. For mange funker det helt fint å trene før frokost, men for min del ble stoffskiftet (T3) mitt bare lavere og lavere - leveren fikk ikke nok glykogen og alt ble nedregulert. Først når jeg begynte å spise mer frukt, og drakk jucie og melk før trening gikk fettprosenten min ned, og muskelmassen min opp. Det skal sies at jeg var ganske tynn, eller "skinny fat" fordi jeg hadde så lite muskler og et veldig lite skjelett - 169, 57 kg. Jo mer ekstra fett, jo safere er det å trene uten frokost som regel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå