Gå til innhold

Hjelp til bygging av PC

Anbefalte innlegg

Skal bygge min første PC - vil gjerne ha tips/innspill, spesielt til hvordan jeg kan kutte prisen litt.

Her er en link til lista mi på prisguide: https://prisguiden.no/liste/130504

Også har jeg et par spørsmål.

1: Til kabinettet jeg har valgt medfølger 500W strømforsyning. Er det nødvendig å kjøpe en selvstendig strømforsyning?

2: Får alt jeg har valgt plass i kabinettet/er det kompatibelt med hverandre?

3: Er det bra luftgjennomstrømming i kabinettet? Og trenger jeg noen ekstra vifter, eller holder det med de som følger med?

4: Følger det med cpu-kjøler til prosessoren? Eventuelt trenger jeg å kjøpe en selvstendig en?

PC-en skal brukes til spill.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bygge min første PC - vil gjerne ha tips/innspill, spesielt til hvordan jeg kan kutte prisen litt.

Her er en link til lista mi på prisguide: https://prisguiden.no/liste/130504

Også har jeg et par spørsmål.

1: Til kabinettet jeg har valgt medfølger 500W strømforsyning. Er det nødvendig å kjøpe en selvstendig strømforsyning?

2: Får alt jeg har valgt plass i kabinettet/er det kompatibelt med hverandre?

3: Er det bra luftgjennomstrømming i kabinettet? Og trenger jeg noen ekstra vifter, eller holder det med de som følger med?

4: Følger det med cpu-kjøler til prosessoren? Eventuelt trenger jeg å kjøpe en selvstendig en?

PC-en skal brukes til spill.

Takk på forhånd!

Hei! :D

1: Strømforsyninga som følger med kabinettet har nok effekt til å drive systemet idag, men du har ikke mye rom for oppgraderinger. Ville anbefalt en Corsair HX 750w. Da har du godt med kraft som holder lenge, og som du evt. kan ta videre i din neste maskin.

2: Komponentene du har valgt passer bra sammen og de gir deg nok av kraft til å spille avanserte og tunge (grafisk sett) spill.

3: Kabinettet se ut til å ha en god luftgjennomstrømning, og gode termiske egenskaper. Du kan jo lese testen hardware har gjennomført her: http://www.hardware.no/artikler/nzxt_phantom/101075

4: Det følger med en kjøler til Cpu'n men den fungerer meget dårlig. Jeg ville anbefalt deg å gå for den andre cpu-kjøleren som du har med i handlelisten. Coolermaster 212 evo er en god kjøler.

Jeg har dessverre ingen tips til hvordan du kan senke kostnaden på pcen nå uten å senke ytelsen, men jeg kommer tilbake med svar hvis jeg kommer over noe.

Håper dette hjelper og lykke til med bygging av maskin!! :D

Endret av Themainthing
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar og gode råd, themainthing! :)

Olestokk: Vet du dette av erfaring?

Erfaring ja, og erfaring fra 3 venner

Ellers så er jeg enig med det themainthing skriver

Takk for innspill, jeg tar det til etteretning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...