Gå til innhold

Trenger råd med kjøp av et bra speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Det er forstålig at du gjerne vil ha et 7D, men hvis du ikke har brukt for raskt seriebilde-fotografering kan du også vurdere en 60D siden den også ligger på samme nivå når det gjelder brukervennlighet og bildekvalitet. I løpe av noen måneder vil sannsynligvis Canon presentere et nytt kamera i dette segmentet og da vil du kunne gjøre et godt kjøp på "utgående" modell.

Følger du med i tråden "kupp i butikkene" som jeg har linket til lengere opp får du relativt rask tilgang til tilbudene som blir lagt ut her i Norge siden brukerne her er veldig flinke med å dele sånne nyheter med andre brukere her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår veldig godt at du ønsker et 7D i forhold til et rimeligere hus når du skal bruke det så mye som du skal.

Jeg forstår også at du gjerne vil kjøpe med en gang og en ny 7D ligger nå under 10000,-

Men hvis du ikke skal begynne på skolen før til høsten og har din mor sitt kamera frem til det så kan det , selv om det er vanskelig , være lurt å vente litt.

Mange rykter sier at det kommer nye kameraer fra Canon snart og hvis det kommer en etterfølger til 7D så vil selvfølgelig den modellen som er i dag falle i pris frem til de er utsolgt.

Men sikker er man jo aldri i kameraverdenen.

Mulig det ikke kommer noen ny 7D i år siden det mest sannsynlig kommer en ny 5D , og hvor mye bedre skal en ny 7D bli og hvor ligger konkurrentene i forhold til 7D ??

Ikke lett dette her Sombiejenta :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg forstår også at du gjerne vil kjøpe med en gang og en ny 7D ligger nå under 10000,-

Men hvis du ikke skal begynne på skolen før til høsten og har din mor sitt kamera frem til det så kan det , selv om det er vanskelig , være lurt å vente litt.

Mange rykter sier at det kommer nye kameraer fra Canon snart og hvis det kommer en etterfølger til 7D så vil selvfølgelig den modellen som er i dag falle i pris frem til de er utsolgt.

Jeg mener det er bedre å hoppe i det dersom behovet er der og man har pengene :)

Dersom man skal sitte på gjerdet og vente på grunn av at det kanskje kommer noe nytt snart, får man jo aldri kjøpt kamera...

Dessuten er ikke nødvendigvis lanseringen av en oppfølger ensbetydende med et dramatisk prisfall. Ser man f.eks. på Canon 550D ligger den fortsatt bare noen hundrelapper under 600D i pris, et år etter at sistnevnte ble lansert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...