---silla--- Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hei. Håper noen har peilig på dette: High speed minnepenn til tv-opptak Jeg har en LED Smart-tv fra Samsung, UE40D6755XXE. Det er mulig å ta opp tv-programmer direkte til minnepenn som kan plugges inn i usb-inngang på baksiden av tv'en. I bruksanvisningen står det at minnepennen må være et high speed USB-minne av typen SLC. Jeg er usikker på hva slags minnepenn det er. Er det noen som vet mer om dette enn meg og kan anbefale et fabrikat/modell på en minnepenn som vil fungere til tv-opptak? Til 1 times HD-opptak kreves 4 GB. Så det er jo en fordel med mest mulig minne; kanskje 32 GB? Jeg vet ikke hva som finnes innenfor denne SLC-typen. Tastaturmuligheter til internett på smart-tv'en Samsung Smart-tv'en har internett. Det er veldig tungvint å bruke internett med den vanlige fjernkontrollen som følger med tv'en. Jeg vet at det kan lastes ned en tastatur-app til Samsung android mobiltelefon, og sikkert også til Samsung Galaxy nettbrett. Jeg har ingen av disse. Er det noen som har erfaring med tastatur-app'en? Er den så bra at det er verdt å kjøpe feks Samsung sitt nettbrett? Men det blir jo et nokså dyrt tastatur da (den kan jo brukes til mye annet selvsagt, men siden jeg har en iPad så trenger jeg egentlig ikke et nettbrett til akkurat nå...). Finnes det andre muligheter for tilkobling av tastatur? Feks bluetooth-tastaturet til iMac. Vil det fungere? Hva bruker dere som har Smart-tv? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Holder vel med en ekstern harddisk? WD passport etc. Lenke til kommentar
---silla--- Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Holder vel med en ekstern harddisk? WD passport etc. En harddisk hadde vært veldig bra. Hvilken type er det som skriver raskt nok da, til å lagre tv-opptak under sending? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hm, skulle tro en USB 3.0 disk gjør det, men så støtter kanskje ikke TVer USB 3.0 enda. Mulig en ekstern SSD disk ville gjort susen også. Jeg har en Samsung USB 3.0 disk her jeg kunne prøvd hvis du ønsker det. Har da en Sony Bravia TV. Bare å gi beskjed. Etter å ha søkt litt er slike SLC pinner vanskelig å få tak i da de fleste har begynt å benytte seg av MLC. Så håpløst av Samsung å kreve at man har noe det er manko på. Lenke til kommentar
---silla--- Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Hei. Så utrolig snilt av deg da. Men hvis din tv ikke krever SLC, så vil det kanskje fungere for deg men ikke for meg? Hva tror du? Hva betyr egentlig SLC og MLC? Finnes disse formatene på eksterne harddisker også? Så i et blad i dag at Kensington har kommet med markedest raskete flash minnepenn, DataTraveler HyperX 3.0. Fant disse dataene for den: Speed: USB 3.0: Up to 225MB/s read and 135MB/s write, USB 2.0: Up to 30 MB/s read/write 8-Channel Architecture Backwards Compatible: With USB 2.0 and USB 1.1 ports Dimensions: 2.952 x 0.916 x 0.626 inches (74.99mm x 23.29mm x 15.9mm) Kan leite litt mer om jeg finner noe om denne minnepennen mht SLC eller MLC, men nå er det litt seint på kvelden... Rart om Samsung har valgt et sært format, når tv'en er så godt som helt ny... Det er i så fall skuffende. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Har du prøvd å ringe Samsung sin kundeservice? De burde ha svar på dette skulle man tro. Det jeg TROR er at det ikke er nok med en minnepenn, men at du må prøve en ekstern harddisk. Har du ikke en du kan få lånt eller noe? Ang. SCL og MCL NAND flash-minne kan deles inn i 3 hovedkategorier SLC, MLC og TLC. SLC er en forkortelse for 'Single-Level Cell': SLC-minne lagrer én bit i hver celle, som fører til raskere overføringshastighet, lavere strømforbruk og høyere celle utholdenhet. Den eneste ulempen med Single-Level Cell er produksjonskostnadene per MB, noe som betyr at SLC flash teknologi brukes i høy ytelse minnekort hvor hastighet og pålitelighet er viktig. MLC er en forkortelse på 'Multi-level Cell': MLC minne lagrer to bit i hver celle. Ved å lagre flere bits per celle, vil en Multi-Level Cell minnekort oppnå tregere overføringshastighet, høyere strømforbruk og lavere celle utholdenhet enn en Single-Level Cell minnekort. Fordelen med Multi-Level Cell minne er lavere produksjon kostnader. MLC flash teknologi brukes mest i vanlig forbruker minneenheter. TLC er en forkortelse på 'Triple-level Cell': TLC minne putter tre biter i hver celle. Ved å lagre enda flere biter per celle, vil en Triple-Level Cell minnekort oppnå tregere overføringshastighet, høyere feilrater og lavere celle utholdenhet enn både Multi-Level Cell og Single-Level Cell minnekort. Fordelene med Triple-Level Cell minne er at minnebrikke vil bli fysisk mindre enn SLC og MLC chips for en gitt minnekapasitet, det krever mindre strøm til å drive enn MLC-minne og er billigere å produsere. TLC flash teknologi brukes mest i low-end minneenheter hvor hastighet og pålitelighet ikke er viktig. Lenke til kommentar
---silla--- Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Takk for svar. Jeg har ikke ringt Samsung enda. Trodde det bare skulle være rett fram og kjøpe den minnepennen. Men de hadde ikke minnepenn i den butikken jeg kjøpte tv'en. Derfor visste jeg ikke hvilken type jeg skulle kjøpe. Jeg ringer Samsung, jeg. Gir deg tilbakemelding på hva det sier. ;-) Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Vil tro du må kjøpe deg en ekstern harddisk. Slik jeg har skjønt det så tar 1 time med HD sending opp ca 4 gb. Så uansett greit å ha plass hvis du ønsker å ta vare på programmer. Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Nei desverre samsungs 2011 tvr støttter ikke eksterne tastaturer, 2012 modellene skal vistnokk ha støtte for det Lenke til kommentar
---silla--- Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 Nei desverre samsungs 2011 tvr støttter ikke eksterne tastaturer, 2012 modellene skal vistnokk ha støtte for det Å nei, så kjipt! Hvilke muligheter er det da for 2011 tv'ene for å kunne bruke internett på en tilfredstillende måte? Kun nedlasting av tastaturapp til Samsung Android mobiltelefon og Samsung Galaxy nettbrett? Lenke til kommentar
samco Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Samsung har offesielle apper på iphone og android har sett en uoffesiell samsung app på windows phone 7 , Er vel det som er alternativet i norge. tror pad alternativene er det samme som mobil appen Men.... i usa har samsung en quverty fjernkontroll som mulighens er en import mulighet , den har fult tastatur på den ene siden og vanelig samsung fjernkontroll på den andre , usikker om den har noen track pad funksjon Lenke til kommentar
---silla--- Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Samsung har offesielle apper på iphone og android har sett en uoffesiell samsung app på windows phone 7 , Er vel det som er alternativet i norge. tror pad alternativene er det samme som mobil appen Men.... i usa har samsung en quverty fjernkontroll som mulighens er en import mulighet , den har fult tastatur på den ene siden og vanelig samsung fjernkontroll på den andre , usikker om den har noen track pad funksjon Ok. Vet du hva den quverty fjernkontrollen heter? Hva betyr track pad funksjon? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det heter ikke Quverty, men QWERTY. Ganske enkelt å skrive det ettersom det bare er å gå fra Q til T på tastaturet. Lenke til kommentar
GAu Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Men.... i usa har samsung en quverty fjernkontroll som mulighens er en import mulighet , den har fult tastatur på den ene siden og vanelig samsung fjernkontroll på den andre Ok. Vet du hva den quverty fjernkontrollen heter? Hva betyr track pad funksjon? Denne fjernkontrollen heter: Samsung QTD1AP2 og virker grei nok, men virker den til UExxD7 serien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå