The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) @Vindicator: Kan jo minne deg på dette innlegget, som du har lest før, og som viser at iPhone 4S slår SGS II - særlig på videokvalitet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1395706&view=findpost&p=18668989 Jeg tviler STERKT på at iPhone 4S har bedre filmkvalitet enn dette. Er bare å høyreklikke på linken og velge 'lagre som'. Om iPhone 4S har bedre kvalitet enn det der, så må det finnes noen på dette forumet som har en iPhone 4S som kan vise til et filmklipp i fra iPhone 4S som beviser at jeg tar feil. Og når det kommer til kameraet, så tok jeg dette bildet tidligere i sommer som var. Klarer noen å vise til et bilde tatt med iPhone 4S som viser at kvaliteten er bedre enn dette på iPhone 4S? Nå snakker jeg ikke om slike bilder som er tatt med stativ og av proffe fotografer. Det er jo fullt mulig at iPhone 4S har 1-2% bedre kvalitet på kameradelen da. Men.......... det er et lite problem, og det er at fargegjenngivelsen på bildene som er tatt med iPhone 4S kan være på villspor noen ganger. Og dette er ikke akkurat bra. EDIT: I følge denne linken her, så er Samsung Galaxy S II fullstendig overlegen i filmkvalitet over de andre enhetene som ble testet i den linken i lyse forhold. I mørke forhold så er iPhone 4S hakket bedre. Men den totale summen tilsier at Samsung Galaxy S II er hakket bedre i både stillbilder og filming over iPhone 4S. Endret 26. januar 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det bilde ditt Vindicator var meget bra, veldig fint bilde. Skal se om jeg kommer meg ut en dag og får tatt noen blomster-bilder jeg også med min 4S slik at forumbrukere her kan avgjøre. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det bilde ditt Vindicator var meget bra, veldig fint bilde. Skal se om jeg kommer meg ut en dag og får tatt noen blomster-bilder jeg også med min 4S slik at forumbrukere her kan avgjøre. Det er en ting du må huske på da, og det er at jeg ikke brukte Macro modusen til å ta dette bildet. Alt sto på Auto utenom at jeg hadde skrudd ned lysstyrken noen hakk. Så potensialet til kameraet i Galaxy S II er enda bedre da når det kommer til slike bilder. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det bilde ditt Vindicator var meget bra, veldig fint bilde. Skal se om jeg kommer meg ut en dag og får tatt noen blomster-bilder jeg også med min 4S slik at forumbrukere her kan avgjøre. Det er en ting du må huske på da, og det er at jeg ikke brukte Macro modusen til å ta dette bildet. Alt sto på Auto utenom at jeg hadde skrudd ned lysstyrken noen hakk. Så potensialet til kameraet i Galaxy S II er enda bedre da når det kommer til slike bilder. Nå er vell ikke iPhone-kameraet kjent for å ha mange muligheter... Tror ikke man kan ta ned lysstyrken.. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det bilde ditt Vindicator var meget bra, veldig fint bilde. Skal se om jeg kommer meg ut en dag og får tatt noen blomster-bilder jeg også med min 4S slik at forumbrukere her kan avgjøre. Det er en ting du må huske på da, og det er at jeg ikke brukte Macro modusen til å ta dette bildet. Alt sto på Auto utenom at jeg hadde skrudd ned lysstyrken noen hakk. Så potensialet til kameraet i Galaxy S II er enda bedre da når det kommer til slike bilder. Nå er vell ikke iPhone-kameraet kjent for å ha mange muligheter... Tror ikke man kan ta ned lysstyrken.. Sant det. Men sjekk ut filmklippet jeg linket til over, så får du se hva jeg snakker om hvertfall Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det bilde ditt Vindicator var meget bra, veldig fint bilde. Skal se om jeg kommer meg ut en dag og får tatt noen blomster-bilder jeg også med min 4S slik at forumbrukere her kan avgjøre. Det er en ting du må huske på da, og det er at jeg ikke brukte Macro modusen til å ta dette bildet. Alt sto på Auto utenom at jeg hadde skrudd ned lysstyrken noen hakk. Så potensialet til kameraet i Galaxy S II er enda bedre da når det kommer til slike bilder. Nå er vell ikke iPhone-kameraet kjent for å ha mange muligheter... Tror ikke man kan ta ned lysstyrken.. Sant det. Men sjekk ut filmklippet jeg linket til over, så får du se hva jeg snakker om hvertfall Er på iPaden no så er litt usikker på hvordan. Du skriver at man må høyreklikke og "lagre som" noe det ikke finnes såvidt jeg vet. Vil ikke kuke til padden. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Det bilde ditt Vindicator var meget bra, veldig fint bilde. Skal se om jeg kommer meg ut en dag og får tatt noen blomster-bilder jeg også med min 4S slik at forumbrukere her kan avgjøre. Det er en ting du må huske på da, og det er at jeg ikke brukte Macro modusen til å ta dette bildet. Alt sto på Auto utenom at jeg hadde skrudd ned lysstyrken noen hakk. Så potensialet til kameraet i Galaxy S II er enda bedre da når det kommer til slike bilder. Nå er vell ikke iPhone-kameraet kjent for å ha mange muligheter... Tror ikke man kan ta ned lysstyrken.. Sant det. Men sjekk ut filmklippet jeg linket til over, så får du se hva jeg snakker om hvertfall Er på iPaden no så er litt usikker på hvordan. Du skriver at man må høyreklikke og "lagre som" noe det ikke finnes såvidt jeg vet. Vil ikke kuke til padden. Hehe. Vel da tror jeg du må vente til du er på den vanlige datamaskinen. For jeg tviler på at nettleseren (Safari) i iOS lar deg laste ned noe som helst om jeg ikke tar feil. Endret 26. januar 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Er på iPaden no så er litt usikker på hvordan. Du skriver at man må høyreklikke og "lagre som" noe det ikke finnes såvidt jeg vet. Vil ikke kuke til padden. Det er mange apper som lar deg laste ned videoklipp. Bare søk på appstore Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Er på iPaden no så er litt usikker på hvordan. Du skriver at man må høyreklikke og "lagre som" noe det ikke finnes såvidt jeg vet. Vil ikke kuke til padden. Pappa sin iPad. Har ikke passordet Det er mange apper som lar deg laste ned videoklipp. Bare søk på appstore Lenke til kommentar
Newton Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Nå snakker jeg ikke om slike bilder som er tatt med stativ og av proffe fotografer. Nettopp - og det er vel derfor du linker til en test med videoopptak som er tatt i et studio med stativ... Nei, la oss heller se på et side om side simultanopptak, tatt på frihånd i virkelige omgivelser: Nå er sikkert videostabilisering noe nytt for deg, men legg merke til hvordan opptaket med SGS 2 stadig hakker, og ser ut til å være tatt opp under forrige jordskjelv i Japan, mens iPhone 4S leverer fjellstøtt resultat - både bokstavelig og billedlig talt... Et par til av samme slag - opptakene taler nok en gang for seg selv: http://www.youtube.com/watch?v=-TJxgaZD7Tk Endret 26. januar 2012 av Newton Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Nå snakker jeg ikke om slike bilder som er tatt med stativ og av proffe fotografer. Nettopp - og det er vel derfor du linker til en test med videoopptak som er tatt i et studio med stativ... Nei, la oss heller se på et side om side simultanopptak, tatt på frihånd i virkelige omgivelser: Nå er sikkert videostabilisering noe nytt for deg, men legg merke til hvordan opptaket med SGS 2 stadig hakker, og ser ut til å være tatt opp under forrige jordskjelv i Japan, mens iPhone 4S leverer fjellstøtt resultat - både bokstavelig og billedlig talt... Den testen i fra PC World var like for alle, siden alle telefonene ble testet med stativ osv. Men det som er morsomt er at mitt filmklipp som jeg også har linket til viser mye bedre kvalitet enn det de 2 YouTube klippene viser (nå vet jeg at YouTube komprimerer filmene og at man får ett lite kvalitetstap av det). Og dessuten så satte ikke dem som filmet ned lysstyrken på kameraet i Galaxy S II før dem begynnte å filme. Og dermed så kan kvaliteten se noe gromsete ut med at ting ser for lyst ut. Se på mitt filmklipp hvor jeg har justert lysstyrken til det beste og se hvor bra det blir. Mitt filmklipp lyger ikke om kvaliteten. EDIT: Fjernet YouTube filmene i fra quoten min sånn at quoten ikke blir så lang. EDIT 2: Jeg ser fort om det er forskjell på kvalitetene mellom iPhone 4S og Samsung Galaxy S II med at jeg sitter 50 cm i fra en 32 tommers LED-TV i fra Samsung. Dette var toppmodellen for 32 tommer LED-TV'ene for litt over ett år siden, så den leverer meeeeeeget god bildekvalitet. Endret 26. januar 2012 av Vindicator 2 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Like, men syntetiske og urealistiske - folk tar ikke opp video i et studio-oppsett med telefonen på stativ, ergo er eksemplene jeg linket til langt mer realistiske sammenligninger som vider hva telefonene faktisk er kapable til i hendene på en vanlig bruker og under skiftende forhold. Dropbox-linken til fllmklippet fra hagen i Mauseidvågen virker ikke - men som du skjønner så har jeg sett det tidligere, og var ikke spesielt imponert. Dessuten, skal man sammenligne så gjør man det med simultanopptak - som de jeg linket til. Endret 26. januar 2012 av Newton Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Like, men syntetiske og urealistiske - folk tar ikke opp video i et studio-oppsett med telefonen på stativ, ergo er eksemplene jeg linket til langt mer realistiske sammenligninger som vider hva telefonene faktisk er kapable til i hendene på en vanlig bruker og under skiftende forhold. Dropbox-linken til fllmklippet fra hagen i Mauseidvågen virker ikke - men som du skjønner så har jeg sett det tidligere, og var ikke spesielt imponert. Dessuten, skal man sammenligne så gjør man det med simultanopptak - som de jeg linket til. Oh jah, hadde glemt av at jeg hadde slettet filmklippet i fra Dropbox kontoen min, så laster den opp på nytt igjen da. EDIT: Her er den nye linken. Men ganske rart at du ikke er imponert over det klippet når det klart og tydelig viser at iPhone 4S ikke har bedre kvalitet enn det under filming. Den dagen noen kan linke til den orginale filmfilen i fra iPhone 4S som jeg kan laste ned som viser at iPhone 4S har bedre kvalitet enn Galaxy S II, jo den dagen skal jeg være ærlig å si at iPhone 4S leverer bedre kvalitet under filming. Men igjen, som PC World testen sa, så er Galaxy S II sin videokvalitet under 1080p totalt overlegent i lyse forhold over de andre enhetene som var testet. Og igjen, det viser jo mitt filmklipp også at det stemmer. Endret 26. januar 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
Newton Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Men ganske rart at du ikke er imponert over det klippet når det klart og tydelig viser at iPhone 4S ikke har bedre kvalitet enn det under filming. Oh, really? Nå glemte du visst å linke til opptaket du ikke gjorde med iPhone 4S nøyaktig samtidig...du vet altså ikke hvordan samme panorering tatt opp med iPhone 4S ville sett ut - bortsett fra at det er rimelg å anta at iPhone 4S sin fungerende videostabilisering ville gjort stor nytte også i dine ustøe hender. Men uten et opptak gjort med iPhone 4S, samtidig og av samme motiv, altså under nøyaktig samme forhold, så er det åpenbart fullstendig meningsløst å komme med en slik påstand som du gjør. Den dagen noen kan linke til den orginale filmfilen i fra iPhone 4S som jeg kan laste ned som viser at iPhone 4S har bedre kvalitet enn Galaxy S II, jo den dagen skal jeg være ærlig å si at iPhone 4S leverer bedre kvalitet under filming. Hva skal du med den originale filmfilen, når eksempel etter eksempel med direkte sammenligning i 1080p som ligger på YouTube viser tydelig nok at iPhone 4S er mye bedre også på videoopptak? Ja, jeg tok det for gitt at du hadde vett nok til å se videosnuttene jeg postet i 1080p-kvalitet...men bare spør hvis du trenger en forklaring på hvordan du gjør det... Men igjen, som PC World testen sa, så er Galaxy S II sin videokvalitet under 1080p totalt overlegent i lyse forhold over de andre enhetene som var testet. Og igjen, det viser jo mitt filmklipp også at det stemmer. Vel, nerdene i PC World burde bevege seg litt mer ut i den virkelige verden, hvis de har tenkt å si noe fornuftig om ytelsene til mobilkamera ute i den virkelige verden. Men gratulerer med en telefon som fungerer til å ta opp video av glorete plastikkmodeller og lekefigurer i studiobelysning - så får vi som legger vekt på å kunne ta gode opptak under varierende, realistiske forhold både inne og ute heller velge iPhone 4S. Som alle og enhver kan se av side-om-side videosnuttene jeg postet er virkeligheten ikke helt slik du forestiller deg at den er... Dermed tror jeg vi lar denne diskusjonen ligge, folk får bare stole på sine egne øyne i de side-om-side sammenligningene som de kan se bl.a i mitt tidligere innlegg, så enkelt er det. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Men ganske rart at du ikke er imponert over det klippet når det klart og tydelig viser at iPhone 4S ikke har bedre kvalitet enn det under filming. Oh, really? Nå glemte du visst å linke til opptaket du ikke gjorde med iPhone 4S nøyaktig samtidig...du vet altså ikke hvordan samme panorering tatt opp med iPhone 4S ville sett ut - bortsett fra at det er rimelg å anta at iPhone 4S sin fungerende videostabilisering ville gjort stor nytte også i dine ustøe hender. Men uten et opptak gjort med iPhone 4S, samtidig og av samme motiv, altså under nøyaktig samme forhold, så er det åpenbart fullstendig meningsløst å komme med en slik påstand som du gjør. Jeg kan ikke vise til noen iPhone 4S filmklipp siden jeg ikke eier en iPhone 4S. Men jeg er jo sikker på at mange her på forumet eier en og er fullt villig til å bevise at mine påstander er feil. Når jeg kan påstå at Samsung Galaxy S II sin kvalitet under 1080p filming er bedre med å vise til filmklippet mitt, så må jo noen iPhone 4S eiere kunne gjøre det samme mot meg eller? Den dagen noen kan linke til den orginale filmfilen i fra iPhone 4S som jeg kan laste ned som viser at iPhone 4S har bedre kvalitet enn Galaxy S II, jo den dagen skal jeg være ærlig å si at iPhone 4S leverer bedre kvalitet under filming. Hva skal du med den originale filmfilen, når eksempel etter eksempel med direkte sammenligning i 1080p som ligger på YouTube viser tydelig nok at iPhone 4S er mye bedre også på videoopptak? Ja, jeg tok det for gitt at du hadde vett nok til å se videosnuttene jeg postet i 1080p-kvalitet...men bare spør hvis du trenger en forklaring på hvordan du gjør det... Jeg vil ha den orginale filmfilen i fra iPhone 4S som noen har filmet fordi jeg vil heller sammenligne den optimale kvaliteten med null tap av kvalitet på en LED-TV med ekstremt god bildekvalitet. Og jeg vil også sammenligne de filmene i fra iPhone 4S mot mine egne filmer tatt med Galaxy S II siden jeg vet hvilken instilling osv man skal bruke i de forskjellige lysforholdene som mange av dem som setter ut sammenligningsvideoer av Galaxy S II og iPhone 4S på YouTube ikke klarer å gjøre. De fleste bare starter opp kameraet på Galaxy S II og filmer i vei. Men vi snakker om en Galaxy S II hvor man kan forandre på ganske mye som man da kan tilpasse lysforholdene mye bedre. Galaxy S II er ikke akkurat en iPhone 4 / 4S hvor man ikke kan forandre på en dritt. Så hadde disse gutta hatt vett nok til å tilpasse kameraet til lysforholdene som er, så hadde resultatet blitt mye bedre. Men igjen, som PC World testen sa, så er Galaxy S II sin videokvalitet under 1080p totalt overlegent i lyse forhold over de andre enhetene som var testet. Og igjen, det viser jo mitt filmklipp også at det stemmer. Vel, nerdene i PC World burde bevege seg litt mer ut i den virkelige verden, hvis de har tenkt å si noe fornuftig om ytelsene til mobilkamera ute i den virkelige verden. Men gratulerer med en telefon som fungerer til å ta opp video av glorete plastikkmodeller og lekefigurer i studiobelysning - så får vi som legger vekt på å kunne ta gode opptak under varierende, realistiske forhold både inne og ute heller velge iPhone 4S. Som alle og enhver kan se av side-om-side videosnuttene jeg postet er virkeligheten ikke helt slik du forestiller deg at den er... Dermed tror jeg vi lar denne diskusjonen ligge, folk får bare stole på sine egne øyne i de side-om-side sammenligningene som de kan se bl.a i mitt tidligere innlegg, så enkelt er det. Så med andre ord, du vet mere enn gutta i fra PC World? Wow, du er fantastisk du. Jeg tviler på at du selv vet mere enn 50% av hva disse gutta i PC World vet om kameraer og smarttelefoner osv. Og om du leser det dem skriver på slutten (på side 8) i linken til PC World der, så var dem faktisk hele 5 personer som vurderte hvert klipp i fra hver enhet på en LCD-TV / LED-TV. Og alle disse 5 personene var enig i at Galaxy S II hadde mye bedre kvalitet enn iPhone 4S i lyse forhold. Jeg trenger ikke å si noe mere om den saken. Og mitt eget filmklipp sier jo stikk motsatt av det du mener om kvaliteten. Kvaliteten på mitt filmklipp som jeg har linket til, er en god del bedre i kvalitet enn det dem på disse YouTube filmene viser. Om du vil, så kan jeg også laste opp mitt filmklipp opp på YouTube for å knuse din påstand om kvaliteten selv på YouTube. EDIT. Jøss, jeg klarte endelig å quote på rett måte Endret 27. januar 2012 av Vindicator 1 Lenke til kommentar
infraspinatus Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Det ble masse info her til slutt, men valget falt på Samsung galaxy R da jeg synes dette ga mye smarttlf. for pengene. Ift. til opptak på konserterer synes jeg lydopptak ble bra med min forrige mobil (Nokia 5800 Xpressmusic). Så jeg får se til neste helg på Rammstein-konsert hvordan Samsung-en er på opptaksfronten Foreløbig er godt fornøyd med Samsung-en og bruker litt tid på å sette meg inn i de nye funksjonene, venne meg til SMS-skrivinga, konfigurere tlf. og laste ned brukbare apps. 2 Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Har hatt SG2 og tatt bilder som nesten kan måle seg med speilrefleksene mine Nikon D5100/D7000 i bra lys ihvertfall. Jeg fikk bakoverseveis når jeg viste de på TVn. Til å være mobilkamera er virkelig SG2 et fynd Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Har hatt SG2 og tatt bilder som nesten kan måle seg med speilrefleksene mine Nikon D5100/D7000 i bra lys ihvertfall. Jeg fikk bakoverseveis når jeg viste de på TVn. Til å være mobilkamera er virkelig SG2 et fynd Kjære deg slutt med dop 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå