Shamino Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hei! Lager et platformspill hvor det er båter som kjører på en horisontal linje frem og tilbake. Bruker gif-bilder som i utgangspungtet er "gjennomsiktige", men når båt1 kjører bak båt2 forsvinner den bak området der båt1 ligger. Er det noen mulighet for å løse dette problemet? Om formuleringen var dårlig kan jeg komme med bilde. Takker for alle svar Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hvordan har du brukt disse GIF-bildene? Lenke til kommentar
Shamino Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Har bare lagt det rett inn i en PictureBox. Må nesten nevne at jeg er helt fersk på dette språket... Har bare vært borti Java, php, js tidligere. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Antar gjennomsiktigheten ikke fungerer helt som den skal. Står noe her om det ihvertfall: http://stackoverflow.com/questions/5522337/c-sharp-picturebox-transparent-background-doesnt-seem-to-work Generelt ville jeg sjekket stackoverflow for slike problemer. Mange flere svar enn man finner på dette forumet Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Det er også tilfellet at en PictureBox ikke er gjennomsiktig, så selv om du har et gjennomsiktig bilde på den, så hjelper ikke det. Du burde også heller bruke PNG fremfor GIF. Dette gir deg gradvis gjennomsiktighet, og opp til 48-bit fargeoppløsning (men System.Drawing ikke vil rendre med noe høyere enn 24-bit). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå