Gå til innhold

I Am Alive er kalenderklart (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som et spennende spill, men kommer til å teste trial-versjonen før jeg kjøper.

 

Vil og bare si jeg misliker poengsystemet til MS. De skulle gått over til kroner, slik som Playstation. Lettere å vite hva et spill faktisk koster, samtidig som du ikke sitter igjen med f.eks. 140 poeng du ikke kan bruke på annet enn en eller annen avatar.

Lenke til kommentar

Virker som et spennende spill, men kommer til å teste trial-versjonen før jeg kjøper. Vil og bare si jeg misliker poengsystemet til MS. De skulle gått over til kroner, slik som Playstation. Lettere å vite hva et spill faktisk koster, samtidig som du ikke sitter igjen med f.eks. 140 poeng du ikke kan bruke på annet enn en eller annen avatar.

 

Fordelen er at med MS- points får man billige spill fra Live Arcade.

2100 points koster som regel mellom 100 og 130 fra Amazon.

Det vil si at om spillet koster 1200 MSP koster det deg ~60 kroner.

 

Hvis det blir overgang til vanlig valuta kan du garantere at prisen går opp, sannsynligvis til 100-150 for samme spill.

 

 

Ontopic:

Ubisoft- spill er No-go!

Når de slutter å hate kunder kan man handle fra dem igjen.

Lenke til kommentar

Ler like mykje kvar gong eg les om desse handelsblokadane her inne :-)Uansett, blir å teste trial utgåva, og er det morosamt kjøper eg det.

 

Hvorfor le? Det er ikke noe gøy i det hele tatt. det er bare trist.

Det er trist hvordan de største utgiverne/utviklerne behandler kundene sine. Og det er trist at gamere godtar det fordi de trenger dopet sitt.

Jeg antar du syntes spillindustrien er i tipp topp stand siden du ler?

Ja, ja ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ler like mykje kvar gong eg les om desse handelsblokadane her inne :-)Uansett, blir å teste trial utgåva, og er det morosamt kjøper eg det.
Hvorfor le? Det er ikke noe gøy i det hele tatt. det er bare trist.Det er trist hvordan de største utgiverne/utviklerne behandler kundene sine. Og det er trist at gamere godtar det fordi de trenger dopet sitt.Jeg antar du syntes spillindustrien er i tipp topp stand siden du ler?Ja, ja ...

 

Jeg har tydeligvis gått glipp av noe vesentlig her... lyst å informere eller lenke til noe som forklarer?

 

Ontopic: så virkelig frem til dette da jeg først hørte om det. Var så skuffet da de endret det til bare et minde nedlastbart spill. Må nok prøve likevel :)

Lenke til kommentar

En generell trend i spillindustrien, mer spesifikt blandt spillutviklerne og utgiverne, er å gi ut spill som ikke er ferdig. De er full av bugs og mangler.

I tillegg er det en tendens til å fjerne innhold fra det ferdige produktet for å kunne selge det som DLC en stund etter release for kjappe penger.

 

En tredje ting er online passes, der utgiverne med viten og vilje forringer verdien av produktet du nå eier for å kunne få penger de ikke har rett på (de kan ikke eie bruktmarkedet).

De føler at spill de har solgt fremdeles er deres eiendom, noe de forsåvidt prøver seg med ved å selge "rettighet til å spille spillet" istedet for å selge spillet. Det kan de bare glemme, hvertfall i Norge og EU.

Noen, feks Naughty Dog, unnskylder Online pass med at de må få penger for å drifte serverne. Hvis det har seg slik at 4 linjer med kode (data fra forrige eier av spillet) koster 10$ da kan jeg heller tilby meg å leie lagringsplass til de for 5$. bortforklaringer fra ende til annen.

 

Det fjerde poenget, noe Ubisoft er i en klasse for seg selv på, er DRM. Hvorfor legge restriksjoner for de betalende kundene? Selv Steam- releases finnes på TPB dager før release av spillet, så DRM funker ikke.

Slik det er i mange tilfeller må man laste ned spillet for å kunne spille uten problemer, selv om man har kjøpt spillet lovlig over disk eller fra nettbutikk.

 

Et femte poeng er pre- order bonuser. Se på Batman AC. Det florerte av diverse bonuser, og disse var ikke bare et ekdtra kostyme eller custom farge på zipline; det var oppdrag og achievements. De stakkarne som ville forhåndsbestille spillet måtte tenke grundigere igjennom hvor de ville bestille spillet enn om hva en skulle svare hvis kjæresten fridde...

I tillegg blir disse forskjellige tinga lagt ut for salg for alle senere. Se på BF3. Opp mot 10$for noen lamme dogtags. Kjappe penger for utgiver, for noe som burde vært gratis.

 

Den sjette tingen er fire and forget- holdningen som regjerer.

De slipper et bughelvete av et spill med fullstendig mangel på support etter release. DLC hagler gjerne tett, men ikke bugfikses. DLCer som ble klippet bort fra originalspillet, det vil si at det ikke er noe utviklerne har jobbbet med etter release; de ligger på stranda.

 

 

 

Dette ble ganske mye lenger enn jeg hadde tenkt, men det dekker ikke alt heller.

Utviklere og utgivere støvsuger oss for penger, tvinger de ut av oss.

Hva med at de legger litt sjel i arbeidet sitt først, gjør seg fortjent til pengene.

Kanskje at de effektiviserer sin egen bedrift istedet for å la oss ta hele baugen for deres spendigspree? (Penger blir kastet rundt helt vilt, spesielt i de større selskapene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...