Gå til innhold

Dress 2-4k?


Anbefalte innlegg

Fikk ny jobb for ikke så lenge siden og fikk egentlig ganske nettopp vite at det skulle være julebord. Jeg tenkte at siden sesongen er forbi så var ikke alt så høytidelig med klesstil ol. (at det holdt med en litt fin skjort f.eks) men folk ville vist pynte seg litt, så da må jeg vel gå til innkjøp av en dress. Problemet er at det blir ganske siste liten kjøp, og jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne å lete. Pleier jo å pynte meg når jeg skal ut på byen og sånt, men aldri i full dress. Er det noen steder hvor jeg kan finne noe tålig greit? Kanskje på tilbud? Hadde foretrukket en grense på 3k, men det er vel kanskje litt for low? Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Julebordet er på fredag, så jeg har ikke allverdens av tid. Jobber også litt denne uka, så har nok ikke tid å handle det inn før på torsdag! Yaiks. Bestilling på nett blir jo derfor utelukket, selv om housseofsingles så bra ut. Er det ikke noen kjente butikker (av typen som man finner over hele landet) som selger ok dresser? Har forøvrig heller ikke noe imot en litt mer casual dress versjon til nød løsning.

Lenke til kommentar

Julebordet er på fredag, så jeg har ikke allverdens av tid. Jobber også litt denne uka, så har nok ikke tid å handle det inn før på torsdag! Yaiks. Bestilling på nett blir jo derfor utelukket, selv om housseofsingles så bra ut. Er det ikke noen kjente butikker (av typen som man finner over hele landet) som selger ok dresser? Har forøvrig heller ikke noe imot en litt mer casual dress versjon til nød løsning.

 

sjekk ut salget på follestad butikkene.

Lenke til kommentar

Ok. Får bare komme med en liten oppdatering her. Vet det blir litt masete, og det beklager jeg, men har som sagt ganske dårlig tid. Jeg har sett litt rundt nå og vurderer sterkt å satse på Moods of Norway eller Volt - begge to er butikker som i utgangspunktet er litt over min prisklasse, men det får gå. Jeg hater egentlig moods of norway noe helt utrolig pga alle fargene, logo flash osv. Men ser at de har en del sorte dresser der som er ganske "slim" og at jakkene ikke er for lange, samme med volt. Det er noe sånt jeg kunne tenke meg, noe som sitter litt. Føler at en sånn ordentlig mandig james bond dress blir litt for over kill på en spinkel 19åring.. yeah?

Lenke til kommentar

Er det dressplikt? Hva med å kjøre litt alternativt?

 

På siste firmafesten hadde jeg på meg følgende:

- Blå blazer fra H&M (800 kr)

- Svart genser med V-hals (Dressmann, Merino-ull) (400 kr)

- Hvit skjorte med krage under genseren

- Slips med striper i mørke toner som grønn, blå, svart og hvit (fanget opp fargene i blazer, skjorte og genser i tillegg til grønnfargen

- Brysttørkle i samme mønster som slipset

- Lys chinos (200 kr carlings av alle steder)

- Brune pensko

 

 

Har sjeldent fått så mye komplimenter for antrekket som da. Pent, formelt og trendy

 

Ikke så langt unna dette hvis du ser for deg den svarte genseren med hvitskjorte inni.

https://www.hm.com/no/season-favourites#path=2

Endret av Azidops
Lenke til kommentar

For all del, hold deg langt unna moods...

 

+ ∞

 

Pent, formelt og trendy

 

Matchende slips og lommetørkle er ganske langt fra å være "pent og trendy". Sort genser til lyse chinos er heller ikke særlig pent...

 

+ ∞

Endret av Christian B
Lenke til kommentar

Pent, formelt og trendy

 

Matchende slips og lommetørkle er ganske langt fra å være "pent og trendy". Sort genser til lyse chinos er heller ikke særlig pent...

Neivel, det er ikke helt uvanlig på denne delen av forumet at folk føler at de sitter med definisjonsmakten, det har jeg opplevd før. Ut i fra din subjektive oppfatning av hva som er pent og trendy har du kanskje rett, men hvis man legger tilbakemeldingene jeg fikk den kvelden for grunn, kan det virke som folk er veldig uenig med deg i det. Når folk stopper deg i det man går forbi dem bare for å gi deg kompliment for antrekket kan man lett føle at man har truffet blink.

 

Så jeg lar din kommentar være nettopp det den er, din subjektive mening om saken. Personlig mener jeg forslaget er et godt alternativ til dress, med eller uten svart genser til lys chinos.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...