LonelyMan Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Jeg søker på "Norges billigste proteinpulver" og så dukker det opp en og annen nettbutikk, og de fleste jeg ser på er svindyre i forhold til pf.no som jeg bruker (jeg har rabatt der). Da jeg søkte på norges billigste proteinpulver dukket blant annet norkost.no opp. Jeg har klippet ut prisforskjellen mellom pf.no og norkost, pf er øverst i bildet og norkost nederst. Latterlig. Når jeg søker på Norges billigste proteinpulver, så dukker det opp bare dyre butikker, men pf.no dukker ikke opp i det søket, men likevel er de billigst for meg. Snakk om å sette "billig" opp-ned. Endret 24. januar 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Du tillegger mye funksjonalitet i et google søk her synes jeg. Sålenge du er på fritekstsøk på internett og ikke i f.eks en dedikert prisguide så kan du ikke forvente prisguidefunksjonalitet. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Google finner ordet "billig" i søket på de gitte nettbutikkene. I mitt tilfelle så kom jeg frem til et forum hvor de diskuterte billige proteinkilder. Jeg kan skaffe protein med 80/20 myse-kasein, 4,4157520981278244028405422853454 gram protein per krone. Om noen klarer å finne noe billigere enn det, let me know. Jeg kan også skaffe rent myseprotein med 5,9781619654231119199272065514104 gram protein per krone. Noen billigere kilder? Om noen skal sammenligne, husk å kalkulere for det faktiske proteininnholdet. Om proteinboksen inneholder 80% protein per 100g, så må du kompensere for det slik: AntallGramIBoksenTotalt * 0.8 / PrisPåProduktet = antall gram proteiner per krone Endret 24. januar 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Jeg har kalkulert litt og har funnet ut at Pro-90 Isolate fra tn.no er billigere enn storkjøp designerprotein fra pf.no (med rabatt). Pro-90 Isolate (tn.no) = 4,4226 gram proteiner per krone Meget bra protein og gir mange proteiner per krone. Definitivt verdt å bytte til. Jeg sjekket et protein fra x-life også, men det gav mindre: Muscle Troponin (X-Life) = 3,0600 gram proteiner per krone Endret 24. januar 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) TN.no selger 20% VIP kort også til 399, noe lignende som jeg har på pf.no (25% VIP kort på pf) da blir proteinet ennå billigere. Da vil Pro-90 Isolate gi 5,5282 gram proteiner per krone. Og det er som sagt et sykt bra protein, laktosefritt. Jeg kommer til å bestille vip kortet. Det varer for alltid. (hele kundeforholdet) Endret 24. januar 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Med VIP kortet fra TN.no sparer jeg 3907,2 kroner i året med min plan om å kjøpre 2 bøtter med Pro-90 Isolate i måneden. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Nå er ikke jeg veldig inne på dette men http://www.kelkoo.no/ kan sammenligne priser, men om de henter resultater fra de butikkene du vil vet jeg dog ikke. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 ok. Jeg lurer på om tn.no har gjort en skrivefeil, det står 80% KASEIN og 20% myse. Inneholder ikke melkeprotein 80% MYSE og 20% kasein? Se her: Lenke til kommentar
MST Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 ok. Jeg lurer på om tn.no har gjort en skrivefeil, det står 80% KASEIN og 20% myse. Inneholder ikke melkeprotein 80% MYSE og 20% kasein? Se her: Sendte dem mail, og informasjonen på siden deres stemmer. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Du trenger ikke proteinpulver. Det funker ikke heller. Proteinpulver blir bare dyrt piss. Og det mener jeg i bokstavelig forstand. Det kroppen klarer å bryte ned blir til fett og nitrogen. Det går også hardt utover nyrene til tider. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg regner med at du har noen kilder på det? Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Du trenger ikke proteinpulver. Det funker ikke heller. Proteinpulver blir bare dyrt piss. Og det mener jeg i bokstavelig forstand. Det kroppen klarer å bryte ned blir til fett og nitrogen. Det går også hardt utover nyrene til tider. Elsker slike som deg. Som blindt stoler på en test som mener det samme som deg(dersom du i dete hele tatt har noe å vise til). Men alle som er i mot, er tulleundersøkelser. FYI finnes det tonnevis av dokumentasjon på at proteinpulver blir tatt opp akkurat som alt annet. Det finnes selvsagt en maksgrense for hvor mye man kan få i seg, men mannen i gata dekker som regel ikke denne med mindre han går _HARDT_ inn for det. Det med nyrene er forsåvidt sant og skal ikke undervurderes. Endret 26. januar 2012 av Jofred Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Elsker slike som deg.Som blindt stoler på en test som mener det samme som deg(dersom du i dete hele tatt har noe å vise til). Når man stoler på vitenskapen stoler man ikke blindt på noe som helst. Man stoler på milliarder av menneskeår med observasjoner, og biblioteker med kunnskap, organisert og revidert av folk som har dedisert sine liv til biologi og helse. Du stoler på de som selger proteinpulver, og de som bruker det. FYI finnes det tonnevis av dokumentasjon på at proteinpulver blir tatt opp akkurat som alt annet. Nesten alt man spiser blir tatt opp av kroppen. Problemet er protein ikke automatisk blir til muskler, men snarere automatisk blir til fett. Mennesker syntiserer de viktigste aminosyrene. Essensielle aminosyrer spiller en LANGT mindre rolle. Det er bare gode gener og innsats som kan bygge styrke. Muskler kan du bygge så mye du vil av uten å bli verken sterk eller sunn, ved å fremtvinge hyperplasia og hypergenesis med feil trening og kalorioverskudd. For de som spiser en relativt normal diett er proteinpulver ikke noe mer enn dyr urin og ekstra kroppsfett som smaker forferdelig. Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Elsker slike som deg.Som blindt stoler på en test som mener det samme som deg(dersom du i dete hele tatt har noe å vise til). Når man stoler på vitenskapen stoler man ikke blindt på noe som helst. Man stoler på milliarder av menneskeår med observasjoner, og biblioteker med kunnskap, organisert og revidert av folk som har dedisert sine liv til biologi og helse. FYI finnes det tonnevis av dokumentasjon på at proteinpulver blir tatt opp akkurat som alt annet. Du velger jo her å stole på de som sier det ikke virker. Det finnes dokumentasjon i mengder som tilsier det motsatte, som også er vitenskap. Hvorfor stoler du ikke på det? Fordi du har en fordom mot et produkt og du velger å tro det som passer deg. Ikke kom her og gi meg no vitenskap tull, for dette er langt i fra et tema som står skrevet i stein. Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Storkjøp fra gymgrossisten gir rundt 7 proteiner per krone. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 mollasund: Hvilket protein er det? Om det er 100% whey så blir det ikke det samme, det er billigprotein. De proteinproduktene jeg har sammenlignet er designerprotein og de inneholder både kasein og myse. Litt viktig at det er et typisk designerprotein du sammenligner med. Men som sagt, hvilket protein er det du sammenligner? Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Men som sagt, hvilket protein er det du sammenligner? Sammenligner med Whey-80 fra Tech Nutrition. Er nok ikke det beste proteinet på markedet, men det duger mye mer enn nok. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Merker du økning i muskelmasse ved å bruke rent myseprotein? Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Merker du økning i muskelmasse ved å bruke rent myseprotein? Ja. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Kvalitet over pris anyday.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå