Gå til innhold

Hvilken brennvidde ville DU valgt?

Anbefalte innlegg

Vanskelig, men samtidig et utrolig bra tema.

I en slik situasjon ville jeg trolig brukt Pana 20mm, av den enkle grunn at det mest sannsynlig var den jeg hadde på meg. Alltid med meg.

Den gir effektiv 40mm, og om jeg kunne velge slik du legger opp til, ville jeg valgt en mere vidvinkel.

Jeg ville valgt en 24 eller 28mm fordi det er i det moduset jeg er i i dag. (Hadde du spurt meg neste uke ville jeg kanskje valgt 85mm og bedt folket sette seg tettere sammen., Hvem vet)

Jeg ville valgt en vidvinkel 24mm på fullformaten for den ville fått med mere av situasjonen, stemningen rundt osv. Hadde antagelig kjørt blender på f8 eller en høyere verdi og bedt dem sitte stille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 50mm men den synes jeg blir for tett i utsnittet. Forhåpentligvis hadde jeg hatt råd til en 35mm lyssterk. Tenker meg at det blir litt som når vi hadde de enkle kodak før i "oldtiden". For typiske feriebilder ville jeg fotografert både personene rundt bordet og bygninger og ting rundt. Ville brukt litt forskjellig blender og perspektiv for å få noe å velge i for feriealbumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...