persundnes Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hei! Etter et år med oppsamling av drit på macen min vil jeg gjerne slette alt slik at jeg bare sitter igjen med fabrikkinstillinger. På pc er jo dette svært enkelt å gjennomføre, men finner ikke ut av det til mac. Har prøvd å google litt rundt og da var de fleste løsninger å ta inn OS-cden. Når jeg gjør det spyttes den bare ut igjen. Så, hva skal jeg gjøre? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) http://support.apple.com/kb/HT1533?viewlocale=no_NO Prøv f.eks å slå av maskinen. Sett inn platen Slå maskinen på Trykk på "c" tasten før OSX lastes. Da burde installasjon platen starte isteden for harddisken. Endret 24. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Eller holde "Alt/option" tasten så får du valg om hvilken disk du skal boote fra. Da velger du "OS X install DVD" Lenke til kommentar
persundnes Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Takk for gode svar, men ingen av dem var til hjelp. Problemet her er at maskinen rett og slett ikke vil lese disken. Hva om jeg kjøper Lion digitalt, vil jeg da kunne klare å reformatere macen? Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Vist den ikke leser disken så vil vel det være mulig. Lion lager en skjult partisjon på harddisken din som du kan bruke til gjenoppretting. Gjør det samme for å gjøre det da, omstart og hold alt nede før apple logoen kommer opp. Velg recovery HD og begynne å innstalere Lion på nytt Lenke til kommentar
persundnes Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Hm, ser ut til å fungere, holder på å installere nå. Tusen takk for all hjelp, setter stor pris på det. Apple er dårlige til å informere om slikt. Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå