Gå til innhold

sliter med å koble playstation 3 på studentnett!

runaraa89

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en ps 3 jeg sliter å koble på nett med! jeg bor på en studentbolig hvor internetten fungerer sånn at det kommer opp et vindu som spør om bruker navn og passord når jeg skal koble på nett med pc. og jeg får fint nett på pcen. når jeg har tasta inn bruker navn og passord spretter det opp et lite firefox vindu som jeg ikke skal lukke.

så hvordan skal jeg få til å koble ps3en når jeg må taste inn brukernavn og passord? må jeg taste inn noe på proxy instillinger? på vinduet som spretter opp står det https://proxy-gw.privnett.uib.no i adresse baren. tenkte jeg kunne sette det inn i proxy instillingene på ps3en. men uten hell. og den spør også om porter. jeg har ikke så mye peiling på dette her.

kan også nevne at jeg har en router også. hvor hvis jeg kobler pcen til den og skriver inn brukernavn og passord og kommer på nett, så kan andre enheter også komme på nett uten at brukernavn og passord kommer opp. det fungerer forsåvidt på ps3'en. men det fungerer dårlig. det står at NAT type er 3. noe som det ikke bør være. får veldig dårlig connection i online spill og slik. har googla litt og prøvd å åpne porter i routeren. men jeg får bare samme resultat på connection test på ps3'en : (

så er det noen som kan hjelpe meg hvordan man kobler ps3en på nett `?

Endret av runaraa89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men heter det proxy server det jeg logger meg inn på med laptopen? kan jeg da koble meg med proxy instillinger på playstationet? hvordan skal jeg finne ut hva jeg skal skrive på proxy instillinger på ps3'en?

og peap er en slags sperra internett? jeg kan i hvertfall gjøre hva jeg vil på internett med pcen.. laster ned mye, har som regel over 50 mbit linje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...