Gå til innhold

Rengjøring av teflonpanne?

Anbefalte innlegg

Heisann

Lagde mat i dag, hvor jeg stekte noe kjøtt på ganske høy varme. Var litt uoppmerksom, så det rakk å brenne seg litt fast. Har prøvd å vaske pannen nå (Tefal), men det er fortsatt noen svarte flekker igjen.

Er det noen måte man kan gjøre dette rent på? Funker det med vann og bakepulver, eller vil det bare ødelegge teflonbelegget ytterligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som om du har stekt det så hardt at det har svidd seg skikkelig. jeg har samme problemet men da ikke etter før etter 1 års bruk ca.. ender bare med at det nesten er umulig å steike ting i den uten at det svir seg igjen.

pleier å kassere den og kjøpe meg ei ny ei.

( og nei det er ikke møkkakvalitet på pannene jeg kjøper, det er for hard steiking fra min side som er problemet, og nei jeg bruker ikke stål/jern redskaper i den)

har ei jamie oliver panne her som er på vei ut døra, netopp pga av for hard bruk.

Lenke til kommentar

At steikepanne er forbruksvare har jeg ikke hørt før annet en mine erfaringer med billigpanner.

Trist at det er likt for dyre panner også.

Men kjøper du deg i malmpanne så trenger du aldri bytte panne mere.

Class Ohlson selger slike billig.

De varer i hverfall en generasjon og man trenger kun å skylde av de i vann.

Maten kan brenne seg fast som i gamledager men det venner man seg til og lærer fort å unngå det, også kan man bruke stålredskaper med god samvittighet.

Lenke til kommentar

Okei, jeg kan forklare litt her, selger stekepanner.

Teflonpanner skal du ALDRI steke kjøtt på høy varme. De vil begynne å flasse eller bli buet ganske fort. Pannene er veldig fine for å brune kjøttet før du setter det i ovnen eller for å steke enklere ting som egg,grønnsaker, kylling osv.

Skal man steke en biff, så må man nesten ha en jernpanne. Den tåler høy varme over lengre tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...