Hotel Papa Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Heisann Lagde mat i dag, hvor jeg stekte noe kjøtt på ganske høy varme. Var litt uoppmerksom, så det rakk å brenne seg litt fast. Har prøvd å vaske pannen nå (Tefal), men det er fortsatt noen svarte flekker igjen. Er det noen måte man kan gjøre dette rent på? Funker det med vann og bakepulver, eller vil det bare ødelegge teflonbelegget ytterligere? Lenke til kommentar
-forbruker- Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Legg den i vann natta over, da har det løst seg opp så mye at du får det bort med å tørke over. Men vær oppmersom på at stekepanna blir aldri like god igjen. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 stekepanner er forbruksvare, kjøp ny Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Har også erfart at bruk av olje ikke er så dumt det heller. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Brukte olje, det var vel ikke nok. En slik panne burde vare i litt mer enn 6mnd, så det er vel en brukerfeil. Spørsmålet er bare om den er ødelagt? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Nei den er ikke ødelagt men stekepannens kvalitet vil bli redusert. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 høres ut som om du har stekt det så hardt at det har svidd seg skikkelig. jeg har samme problemet men da ikke etter før etter 1 års bruk ca.. ender bare med at det nesten er umulig å steike ting i den uten at det svir seg igjen. pleier å kassere den og kjøpe meg ei ny ei. ( og nei det er ikke møkkakvalitet på pannene jeg kjøper, det er for hard steiking fra min side som er problemet, og nei jeg bruker ikke stål/jern redskaper i den) har ei jamie oliver panne her som er på vei ut døra, netopp pga av for hard bruk. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Hmm, kjipern. De er ikke akkurat billige. Får vel gå til anskaffelse av en jernpanne til de litt mer heavy sakene da.. Vasker dere forresten teflonpanne med såpevann? Endret 24. januar 2012 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 vasker bare panna i varmt vann som regel.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 At steikepanne er forbruksvare har jeg ikke hørt før annet en mine erfaringer med billigpanner. Trist at det er likt for dyre panner også. Men kjøper du deg i malmpanne så trenger du aldri bytte panne mere. Class Ohlson selger slike billig. De varer i hverfall en generasjon og man trenger kun å skylde av de i vann. Maten kan brenne seg fast som i gamledager men det venner man seg til og lærer fort å unngå det, også kan man bruke stålredskaper med god samvittighet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Men igjen, ha flere panner til hvert bruk. Til speilegg og andre enkle ting så bruker jeg ett superbillig stekepanne fra ikea til 19kr. Men skal jeg lage meg noe annet som stek eller større retter bruker jeg ett kvalitetspanne fra tefal. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Du ender jo alikavel med å måtte bytte ut stekepanner selv om det er ikea panner til 19 kroner. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Kjøp deg en titanbelagt panne. De varer nesten evig så lenge du ikke bruker den på alt for høy varme. Tror mor sin er 5-6 år gammel å like god som ny enda. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Det er vel bare brukerfeil.... Vil da tro den Jamie Oliver pannen vi har holder mye lengre, hvis man bruker den riktig. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Okei, jeg kan forklare litt her, selger stekepanner. Teflonpanner skal du ALDRI steke kjøtt på høy varme. De vil begynne å flasse eller bli buet ganske fort. Pannene er veldig fine for å brune kjøttet før du setter det i ovnen eller for å steke enklere ting som egg,grønnsaker, kylling osv. Skal man steke en biff, så må man nesten ha en jernpanne. Den tåler høy varme over lengre tid. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Alright, det var det jeg trengte å høre. Er stekepanna helt ubrukelig nå da? Er ikke særlig keen på å få i meg noe av det teflonbelegget.. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Tja, hvis det bare er litt så ville jeg bare brukt den til det begynnte å løsne mer Du skjønner fort når man bare kan kaste den, da begynner den somregel å flasse ordentlig eller at maten brenner seg veldig lett fast. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Den kan alltids brukes til noe Lenke til kommentar
Chefkom Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 har du prøvd å koke ut av panna? aka fylle den med vann og setten den på full varme til det koker også la den stå en godstund (avhengi av hvor godt ting sitter fast)? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Det er bare å kjøpe seg en ny. Det er ikke noe vits i og lage så mye styr av det når du kan få en billig panne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå