Sandsvei Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hei! Jeg går fortiden medisin grunnfag, og finner dette rimelig fascinerende. Jeg har vurdert sykepleier tidligere, men alltid gått bort i fra det. Det er ekstremt mye frem og tilbake med meg. Plutselig en dag kan jeg føle for å gjøre det, mens en annen dag noe annet. Jeg er redd jeg starter på noe så ombestemmer jeg meg plutselig. Drømmen hadde vell kanskje vært farmasøyt eller lege, men dette krever en god del mer av meg i karakterer og tilleggsfag. Jeg har kun generell studiekompetanse, med et snitt på 40 med 4 alderspoeng. Er fortiden 22 så regner med jeg kan høste inn en del flere poeng etterhvert. Men sykepleier! Jeg leser at lønna ligger på rundt 350-390 tusen i året? Gjelder dette både offentlig og privat? Er det vanskelig å få jobb som en mannlig sykepleier med tak i? Som spesialisering ser jeg for meg at Kardiologisk sykepleie, anestesisykepleie og muligens nevrosykepleie kan være interessangt. Men utifra det jeg leste så er lønna mer eller mindre den samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå