Gå til innhold

Asus M2N-VM DVI starter ikke

sname

Anbefalte innlegg

Har et Asus M2N-VM DVI hovedkort som jeg prøver å få liv i. Har satt det inn i et Dell server kabinett. Original strømforsyning er byttet ut med en noe sterkere.

jeg har nå satt inn en 1GB minnebrikke (ECC) samt en stykk AMD ATHLON 64 X2 prosessor.

Har ikke koblet frontpanel foreløpig ettersom Dell/Asus connectors ikke er kompatible, så gjør bare noe provisorisk for øyeblikket.

Ved forsøk på oppstart starter den bare såvidt opp i ett eller to sekund, så stopper den.

Har prøvd å koble til en system høytaler for evt. diagnose, men det kommer ingen tilbakemelding der..

Noen som har forslag til hvor jeg bør begynne :-)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd en annen ram brikke?

ECC ram er vel heller for Xeon/Opteron platformen.

se f.eks http://forums.amd.com/forum/messageview.cfm?catid=21&threadid=123883

Mulig du er inne på noe. Hovedkortet skal støtte ECC minne, men (un-)buffered/registered opsjonene har jeg ikke satt meg noe inn i. Kan være det er noe der som ikke er kompatibelt.. Har prøvd annen minne brikke men bare denne typen.

Får se om jeg finner noe NON-ECC minne jeg kan prøve. Den starter ikke i hele tatt uten minne altså?

Lenke til kommentar

Du må ha RAM og CPU for å få start på maskinen ja.

Er det buffered eller unbuffered du har? Er det førstnevnte vil den nekte å starte.

Jeg vet ikke. Det er noe greier jeg kjøpte på ebay:

"4GB PC5300 DDR2 667MHZ QIMONDA ECC Reg 2X2GB PC2-5300 MEMORY LIFETIME WARRANTY"

Ser ut som det er "registered" i allefall. Står ikke noe om (un)buffered på ebay siden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...