D-600 Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Har gjort dette før, men finner det ikke igjen. Jeg la til feks nikon 50mm f1,8 eller 85mm 1,8 osv....på bildet og fikk effekten av de forskjellige objektivene. Husker ikke om det var i elements 9 eller CS5 som hadde denne funksjonen... Noen som vet noe? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hvis du importerer råfiler så kan du fjerne fortegningen av mange vanlige objektiver. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Filter -> Lens Correction. http://www.youtube.com/watch?v=kyZzE-aG58Y Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 aha, det var kanskje det.... Mente at en fikk effekten av bookh, eller hva det nå heter Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 aha, det var kanskje det.... Mente at en fikk effekten av bookh, eller hva det nå heter Uhm-what? Nei - du kan ikke simulere forskjellige objektiver. Du kan korrigere for feil i objektiver. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Man kan vel bruke flere lag og blure ut bakgrunnen eller noe sånt i CS5, tror jeg Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Skal du bytte objektiver, så gjør det på kameraet før du tar bildet. Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 ok, da er det nok jeg som husker feil, uansett takk for svar Lenke til kommentar
cake Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Det finnes dog plug-ins for photoshop hvor man kan justere dette i etterkant (som alienskin har noe av). Der går det an å skifte fokus og legge til bokeh i etterkant. Anbefaler likevel å gjøre dette når du tar bildet. Disse pluginene koster også, så det er lite trolig det du har vært borti tidligere, da hadde du nok visst det. sikkert lens correction som de andre mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå