livingfortherush Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Hei! Skal sette sammen en PC til HD videoredigering (720p, 60fps) og skal bruke Sony Vegas 11 (med mindre noen har bedre forslag?). Jeg har latterlig dårlig peiling på data som egner seg til videoredigering, men har forstått at prosessoren er ganske viktig så ser for meg at jeg kanskje må satse på en i7 2600K istedenfor den som jeg har postet nedenfor? Men da blir det fort ganske dyrt... Er også usikker på skjermkort og skjerm for den saks skyld. Setter stor pris på hjelp! Ser for meg følgende komponenter: Minne Minne Harddisker harddisk1 harddisk2 Skjermkort skjermkort Hovedkort hovedkort Prosessor (ganske usikker her, i5 eller i7??) i5 Skjerm (mulig nedgradering til 24" for å spare penger?): skjerm Chassis: tower Strømforsyning: strømforsyning Endret 23. januar 2012 av livingfortherush Lenke til kommentar
martinfd Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hei, Ville ha satset på en skjerm med IPS panel fremfor TN panel (som er på den skjermen du henviser til). F.eks denne Dell UltraSharp U2412 : link Jeg foretrekker 16:10 formatet (1920x1200 (24") fremfor 16:9 (1920x1080 (24"). Men det er kanskje greit med 16:9 hvis du skal benytte skjermen/maskinen til videoredigering. Det er ihvertfall noe å tenke på. Lenke til kommentar
livingfortherush Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Hei, Heisann! Takk for tips! skal ta en nærmere kikk på IPS skjermer! Noen som har noen tips til specsa på PCen? Bør jeg kjøre i5 prosessor og et bra grafikkkort eller holder i7 til redigering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå