Gå til innhold

Compaq Presario 5296 (P3 450) og 512mb sdram brikker ?

Ivan Drago

Anbefalte innlegg

Har en Compaq Presario 5296 med følgende specs : P3 450mhz, micro ATX standard, 128mb (2x64), 8mb rage lt pro skjermkort, osv

Lurer på om denne PCen støtter minnebrikker på 512mb ? Hvis ikke, støtter den 256mb brikker ?

Har oppgradert til win XP og har stort behov for mer minne. Det er 3 ram sloter totalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke at den maskina støtter noe mer enn 128 mb i hver slot. Det gjorde i hvertfall ikke min gamle Compaq 5726 som er nyere enn din maskin.

Hm?

Jeg har hatt en Compaq Presario 5726 selv, og jeg byttet ut absolutt alt i den kassa utenom hovedkortet etter hvert, og jeg hadde tilsammen 512MB innstallert i den. Faktisk blandet jeg tilogmed 100 og 133Mhz RAM, fungerte helt fint.

Tror jeg hadde to 128Mb, og én 256MB brikke. Hvis det var så mange som fire sloter da. Jeg vet jeg hadde 512MB minne ihverfall.

Dette spiller vel liten rolle for han som starta denne tråden da men... :oops:

Så for å rette opp i dét da, så har jeg gravd fram denne linken, som sier at maks RAM for din maskin er 384MB.

[edit]Ser ut som den siden kan ta feil, for det står på en annen side der at maks RAM på 5726 også er 384, men jeg vet 100% sikkert at jeg satte inn 512MB, og at det ble gjenkjent av Windows[/edit]

[edit 2]Woops - kom akkurat på at siden det var en del trøbbel med 5726'en(kjøpte den igjennom jobben, så det gjaldt flere), sendte Compaq oss en BIOS oppgradering, som blandt annet gjorde at den godtok større harddisker. Kan jo hende at den BIOS oppdateringen også gjorde at hovedkortet godtok mere minne enn standard[/edit 2]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...