Artikon Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Med tiden blir det muligens et macro objektiv , har vært borti Sigma 150/2.8 macro på mitt forige merke . Er ny på Pentax , bli vel en K5 snart . Enten Sigma 150/2.8 eller Pentax 100/2.8 , som ser litt uvanlig ut ( nye utgaven) ,manuell fokus er ytterst på objektivet ,men værtettet. De har også den gammle utgaven på 100/2.8 , er den gamle også værtettet ? , er den like god optisk ? . Har spurt i andre fora anngående vidvinkel ,er litt usikker om å gå for fast 15mm/Pentax ,eller Sigma 10-20/3.5 , noen erfaringer ? Lenke til kommentar
stejen Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hei Jeg har et FA 100/2,8 selv. Optisk er det helt supert, men ganske tungt i forhold til den nye varianten som er værtettet. Jeg har også Sigma 180/3,5. Et meget bra objektiv. Etter hva jeg har skjønt, vil det komme en ny utgave av den med fatning til Pentax. Sikkert verdt å vente på. Ser ikke på det som veldig betydningsfult om det er værtettet eller ikke. Har vel ikke tatt et eneste macrobilde i regnvær. Nå skal del vel sies at alle macro objektiver er gode. Tenk over hva du har mest lyst til å fotografere. Er det innsekter ville jeg valgt 180mm for å få lengst mulig avstand til motivet. Hver cm teller. Tror nok jeg ville valgt Pentax DA 15/4 hvis jeg skulle skaffet meg en ny vidvinkel. Dette er et objektiv som får veldig mye skryt. Jeg bruker Pentax 12-24/4. Også et som objektiv som burde være med i vurderingen. Lykke til med Pentax Lenke til kommentar
Artikon Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Takk for svar , har lyst på 15mm , det blir en vidvinkel først , har ikke kikket så mye på Sigma 180mm , før nå. Syntes den var tung og stor , men er endel lengre ,men er lettere enn 150mm (1,17 kg ) mot 180mm (965 g), ble litt overrasket av det . Så kankje en 180mm ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå